Chriso Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Har søkt litt rundt her, men har ikke funnet så mye om dette, så jeg laget likesågodt en ny tråd. Saken er den, at viskosekoblinga tok kvelden, og vi satte bilen på verksted for å fikse det. De bestilte en helt ny vifte fra GS, og monterte den. Og nå bråker bilen verre enn en Volvo 240 eller Toyota Hiace! Det er så ille at jeg blir flau! Vil ikke bruke bilen engang. Viften er det eneste man hører når bilen kjører. Den overdøver motorlyden. Bilen ble sendt inn igjen for utbedring. Da ble det hakket bedre, men bråker fortsatt fælt. De sier de ikke vet hva som er galt, og mener at det er bare slik det er. Hva kan være galt? Noen som har erfart det samme? Takker for svar.
helgeb Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 bråker den like mye når motoren er kald? kan jo forsøke å stoppe den med noe når motoren går på tomgang kald. skal bare følge med lett rundt da
Chriso Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 Ja, det bråker ved kaldstart også. Vifta følger turtallet. Så det virker som viskosen ikke fungerer slik den skal (skal den knipe når den blir varm?) Skal få fattern til å sjekke det som du sa.
Fliid Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Den skal "knipe" når den er varm. Den skal slure ordentlig når den er kald. Altså, gir du gass når den er kald så skal den "ikke "følge turtallet. du hører med engang om vifta henger helt med gassen elelr ikke.
Chriso Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 Da er det testet, og pappa hadde ikkje sjangs til å holde den igjen. Jeg har egentlig aldri vært i tvil om at det var viskosen, siden den følger turtallet ved den minste berøring av gassen, men han maser om at jeg skal spørre her inne. Merkelig at de på verkstedet ikke forstår dette selv synes jeg. Og de sa at de hadde kikket på viskosen. Takker for svar. Kommer tilbake med fortsettelsen.
Fliid Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Høres ut at de på en eller annen utrolig måte har klart å få viskosen til å gå i samme turtall som motoren uansett hvilken varme. Klag, høres ut som feilmontasje.
Ballder Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Sånn skal den IKKE være, men husk at de fleste slike vifter følger turtallet noen minutter rett etter en kaldstart, men slipper opp etter litt kjøring. Er slik på jeep'n,e39'n og firmabilen min. En navara 2005 mod. Skjønner det slik at vifta di aldri slipper taket, så da er det bare og forlange en ny vifte/viskose. Mener at et forsøk på og forbedre/reparere slike er bort i natta dumt, så de har bare med og skaffe en ny! En del slike vifter har dog en bimetall fjær i front som er mulig og justere litt, men di er ikke laget for og justere uten at det må tukles med den på en slik måte at det er og se på som ødleggelse igrunn. Men det går. Forlang ny!!
Chriso Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 Takker alle for svar! Regningen blir ikke betalt før vi er fornøyde, selvsagt. Verkstedet er på ingen måte vanskelige, så de går sikkert med på å bestille enda en ny. Tror de er i samtale med GS, i håp om å finne en løsning, da dette kanskje er en produksjonsfeil eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå