Gå til innhold

traversforingsbytte..(e30)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. skal bytte traversforingene bak på min e30 imorgen tidlig.. da lurer jeg på noen ting først.. går det ant å løsne traversen i ene siden å senke den for så å bytte foringen, skru på plass, og så gjøre det samme på andre siden eller vil ikke det gå?(tror egentlig ikke det går men bare for å høre)

eller må jeg ta ned diff, løsne bremserørene, og så løsne traversen på begge sider og så prøve å få skiftet foringene? håper på raske svar:)

Roy Erik

Skrevet

Har du verktøyet som gjør det mulig å ikke ta av hele bakstillingen?

Hvis ikke-så plukk ned og brenn ut gummien ;)

Skrevet

hei.. har kommet til det punktet at jeg kan ta ned traversen.. har ikke fått mye tid å skrudd siden jeg postet denne.. men nå har jeg skrudd løs traversen, men den kommer jo fan ikke ned!! henger bare i innerhylsa på foringa.. er IRR`et fast tror jeg:S noen som har tips/løst dette problemet før? trenger tips så fort som mulig! takker på forhånd!

Skrevet

Jeg sleit også sist jeg gjorde dette. Jeg fikk da en medhjelper til å sette press nedover på traversen med et brekkjern, mens jeg selv hadde et rør som jeg puttet litt opp i "hylsa" og deretter slo på røret med en hammer fra sidene noen ganger. etter noen slag falt traversen ned.

Skrevet

Ja, innerhylsa er irret fast i karrosseriet. E30 er den værste bilen jeg har vært borti å skru på. Slå opp bolten med en sleggehammer, stikk en jernstang opp i foringen og bend frem og tilbake til det løsner. Går ikke det, bank som F.. frem og tilbake på senterhylsen.

Monter uretane foring med senterhylse i stål.

Skrevet

hadde samme problem jeg.. bolten hadde irra fast i aluminiumen i foringen.. satt so et helvete..

det jeg gjorde var og skru av mutteren og banke på denne til jeg fikk litt "glipe" mellom karroseriet og foringen.. så mekka jeg et ekstra langt blad på stikksagen( luftdrevet) og saga av bolten..litt knot er det jo.. men det funka for meg.. når traversen var løs ,så spente jeg foringene opp i en ters og satt litt varme på.. så løsna de så fintså:)

Skrevet
har du tatt ut baksetebunnen, og slått traversboltene opp? er lettere å få ned greiene da..

hmm, trodde ikke det gikk an å skifte di skruene der på e30.. fikk løst på ene siden!men tør ikke senke den for mye på den siden i tilfelle jeg kan redde bolten på andre siden... jeg slo en god del, og hadde på noe penetration oil som funket hest:P sto over natta så kom traversen på den siden ved et lite kakk.. må kanskje bruke tipset ditt å slå bolten opp.. kanskje jeg slipper styret.. takker for svar alle sammen! får ikke skrudd idag iallefall men sier ifra hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...