Gå til innhold

Speedometer kødder seg, ABS`en kødder seg og ESC kædder seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det skjer kun når jeg har kjørt litt hardt i fjerde og femte gir...!

Når jeg drar på litt og ligger i rundt 140-160 så faller speedometeret og begynner å danse opp og ned helt vilkårlig, hvis jeg begynner å bremse ned litt så kjenner jeg at abs`en jobber som faen :? og esc lyset i dashen lyser??? Noen som vet hva FAEN dette er??

har fått høre at det kan være noe med noen sensorer på bakhjuelene?? stemmer dette??

Thnx!!!

Skrevet

det er et tegn på at du ikke skal kjøre så fort på norske veier og i stedenfor holde farts grensa haha;) måtte bare:P

ta med bilen å ta en diognosetest hos et bmw verksted;)

Skrevet

Vil ikke si noe sikkert men.... Det er nesten samme symptomene som broderen hadde på sin E39 523iA-M. Var en føler bak som hadde gått til helvete. De fant også dette på diagnosetest. Koster under tusenlappen for en ny, og er et helvete å få ut. Måtte bore hull i den og skru i en skrue, deretter dra i den som faen til den kommer ut :) Føleren er festet i godset og etter hva jeg forsto følte den på bremseskiva eller noe sånt. Styrer ABS, ASC og muligens noe anna piss. Håper du finner feilen. Og følg fartsgrensa :P heh

Skrevet
Er ABS føleren på v.bakhjul den som gir signal til speedo. Når den blir ødelagt klikker "alt"

trodde den bruke den på høyre bakhjul jeg????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...