Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å eventuelt få ett verksted i syd Tyskland å gjøre hele jobben, både for å få det profft og for å få det billig.

Min far skal kjøpe ny bil der, så jeg hadde tenkt å ta det i samme rennet - muligens få gode priser på deler ved kjøp av ny bil i tillegg...!?

Jeg må jo selvfølgelig få spec's på deler osv. for å høre med bt om de vil godkjenne det.

Skrevet

siden du sitter i utgangspunktet med en 4 cyl motor så blir det nok litt mye arbeid. og såpass mye effektøking som du ser etter må du jo bytte alt av driverk osv. vekt fordelingen er helt annen på en 4cyl iforhold til en 6 cyl.

i helgen har jeg drevet og byttet en motor i en 98 mod e46 320 til 2000 mod 325 motor.

har igjen noen timer til før alt er på plass. ble ganske mye arbeid bare det.. typisk sånn plukk som man ikke hadde regnet med før man begynte.

selv om du kjøper alt du trenger som vill koste ganske mye, og skal sette dette til en tysk mekaniker, som kanskje er litt billigere en en i norge, vill det fortsatt koste deg helt sikkert 15.000 bare i arbeid. så du må nok fort ut med 50.000 ++++.

bare ifra 150hk 320 til 192hk 325 motor ble avgiften jeg må tilleggsbetale til tollvesenet for og godtjenne det 18.000 kr, og dette er en 1998 mod.

for og ikke snakke om forsikringa som går opp 6.000 i året enda jeg har 50% bonus. jeg kommer ikke til og godtjenne den. kjører med den som den er...

hvis du absolutt skulle fått litt mere hester i kjerra di, ville jeg ha fått tak i et komplett turbo sett fra ebay. da får du sikkert 70hk +.

et slikt komplett sett med turbo, intercooler, slanger og rør og alt du trenger koster ikke mere en 10.000 NOK ferdig frakt og moms.

en mekaniker montere sikkert dette for deg for samme prisen...

Skrevet
siden du sitter i utgangspunktet med en 4 cyl motor så blir det nok litt mye arbeid. og såpass mye effektøking som du ser etter må du jo bytte alt av driverk osv. vekt fordelingen er helt annen på en 4cyl iforhold til en 6 cyl.

i helgen har jeg drevet og byttet en motor i en 98 mod e46 320 til 2000 mod 325 motor.

har igjen noen timer til før alt er på plass. ble ganske mye arbeid bare det.. typisk sånn plukk som man ikke hadde regnet med før man begynte.

selv om du kjøper alt du trenger som vill koste ganske mye, og skal sette dette til en tysk mekaniker, som kanskje er litt billigere en en i norge, vill det fortsatt koste deg helt sikkert 15.000 bare i arbeid. så du må nok fort ut med 50.000 ++++.

bare ifra 150hk 320 til 192hk 325 motor ble avgiften jeg må tilleggsbetale til tollvesenet for og godtjenne det 18.000 kr, og dette er en 1998 mod.

for og ikke snakke om forsikringa som går opp 6.000 i året enda jeg har 50% bonus. jeg kommer ikke til og godtjenne den. kjører med den som den er...

hvis du absolutt skulle fått litt mere hester i kjerra di, ville jeg ha fått tak i et komplett turbo sett fra ebay. da får du sikkert 70hk +.

et slikt komplett sett med turbo, intercooler, slanger og rør og alt du trenger koster ikke mere en 10.000 NOK ferdig frakt og moms.

Får man et tilpasset turbo sett til denne 4 cyl motoren? Bensinmotoren. M43'en.

Skrevet
Hadde det vært sort interiør hadde jeg seriøst vurdert det, men jeg kan'ke fordra den fargen der...

Jaja... hver sin smak! :) Selv liker jeg denne fargen godt, og synes sort er kjedelig og kjønnsløst.

Skrevet

Får man et tilpasset turbo sett til denne 4 cyl motoren? Bensinmotoren. M43'en.

ja tror du skal gjøre det. borti usa har dem jævlig mye sånne komplette sett til nesten alle motorer. ca 40% ferdig tollet av det du må betale for samme sett hvis du får tak i i norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...