-Sammy Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Noen som har erfaringer med disse ? http://www.eurobuy.no/forside/bilutstyr/lys_-_xenon_look/halogen-2-stk-h3---xenonlook http://www.eurobuy.no/forside/bilutstyr/lys_-_xenon_look/halogen-2-stk-h1---xenonlook Bare så jeg er sikker; 55w er nærlys og 100w fjernlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Regner med at du har rett, ville vært VELDIG rart å ha svakere fjernlys. 100watt er ganske heftig mye watt på lys, kan bli tøft å se, vis du kjøper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deim Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 D er da vell 55w på både nær og fjern.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet August 23, 2007 Forfatter Share Skrevet August 23, 2007 hmm.. nå ble jeg usikker her Ser de selger 100w på biltema, men det er vel kanskje litt mye.. På Eurobuy finns det ikke 100w så da er vel den saken grei. *dette føles som et dumt spm* Men vi konkluderer med at 55w er både nær og fjern ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Har ihvertfall 55w i fjernlys. Er forskjell på hvordan reflektorene er bygd opp på nær og fjern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 55/60W er normalt fjernlys. Xenonlook pleier å være bare jall, desverre. De eneste jeg har prøvd som i det hele tatt kunne ligne gikk etter bare 2-3 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet August 24, 2007 Forfatter Share Skrevet August 24, 2007 De pærene som står i hovedlyktene mine nå har en ganske grei xenonlook over seg. Når man ser lysene i et speil da jeg kommer bak, så har de et ganske kraftig blåskjær (spesielt når det er litt humpete vei) Og det ligner ganske bra på xenon. Det er pærer som kom orginalt med FK lyktene, og de har vart i over et år nå. Har faktisk ikke sjekket hvilke pærer det er enda kan gjør det nå jeg.. (sto ikke noe mer en Phillips på de.. ) Men tenkte på å få noe hvitere lys fra grøftelysene. Skal ta bilder av før og etter med de fra Eurobuy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 Satte AE på bilen min nå og dro på biltema og kjøpte 100w MEGA BLUE pærer, etter tips fra en kamerat, det blei egentlig veldig bra. Så nå er det 100w på fjern/nærlys. Håper det ikke for mye da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 100watts pærer har jo en stygg tendens til å svi reflektorer, det er vell heller ikke lov å bruke slike pærer når man kjører på veien, men det er jo en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 Satte AE på bilen min nå og dro på biltema og kjøpte 100w MEGA BLUE pærer, etter tips fra a dekk, det blei egentlig veldig bra. Så nå er det 100w på fjern/nærlys. Håper det ikke for mye da?? Det er ulovlig, og blender garantert, still i det minste lyktene godt ned hvis du skal kjøre med så sterke pærer. I tillegg er ikke ledningsnettet ditt bygd for så sterke pærer. Men hovedproblemet er nok at 100W halogen utvikler så mye varme at du risikerer at speilbelegget i reflektorene krakkelerer og dermed blir ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 Hmm, kanskje jeg får kjøpe noen som er litt svakere da, noen som har noen tips til noen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 Men det ledningsnettet som er der, hvor sterke pærer tåler det da? Og hva slag burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet August 26, 2007 Forfatter Share Skrevet August 26, 2007 Tror du bør holde deg til 50/55w både fjern og nær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 Skal ikke uttale meg om kvaliteten på disse pærene i topic. Men har selv handlet xenon look pærer i fargetemp 4500K & 6000K med 100W effekt fra www.bimmian.com. Rett og slett drit dårlig kvalitet! Litt hvitere lys i maks en uke, etter det var det mer lys i telysa på en brun pub i England... Nei, spar penga, og kjøp ekte xenon i den fargetempen du ønsker!! Har selv ett 6000K kitt i nærlys, og ett 4300K kitt i fjernlys på min Touring. 2 år siden jeg monterte nærlyskittet, og snart 1 år med xenon i fjern. Fungerer knirkefritt, og lyser sykt bra . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå