Gå til innhold

Xenon look 4500kelvin fra Eurobuy.no

-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

hmm.. nå ble jeg usikker her :oops:

Ser de selger 100w på biltema, men det er vel kanskje litt mye..

På Eurobuy finns det ikke 100w så da er vel den saken grei.

*dette føles som et dumt spm*

Men vi konkluderer med at 55w er både nær og fjern ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene som står i hovedlyktene mine nå har en ganske grei xenonlook over seg. Når man ser lysene i et speil da jeg kommer bak, så har de et ganske kraftig blåskjær (spesielt når det er litt humpete vei) Og det ligner ganske bra på xenon. Det er pærer som kom orginalt med FK lyktene, og de har vart i over et år nå. Har faktisk ikke sjekket hvilke pærer det er enda :lol: kan gjør det nå jeg.. (sto ikke noe mer en Phillips på de.. :? )

Men tenkte på å få noe hvitere lys fra grøftelysene. Skal ta bilder av før og etter med de fra Eurobuy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte AE på bilen min nå og dro på biltema og kjøpte 100w MEGA BLUE pærer, etter tips fra a dekk, det blei egentlig veldig bra. Så nå er det 100w på fjern/nærlys. Håper det ikke for mye da??

Det er ulovlig, og blender garantert, still i det minste lyktene godt ned hvis du skal kjøre med så sterke pærer. I tillegg er ikke ledningsnettet ditt bygd for så sterke pærer.

Men hovedproblemet er nok at 100W halogen utvikler så mye varme at du risikerer at speilbelegget i reflektorene krakkelerer og dermed blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg om kvaliteten på disse pærene i topic. Men har selv handlet xenon look pærer i fargetemp 4500K & 6000K med 100W effekt fra www.bimmian.com. Rett og slett drit dårlig kvalitet! Litt hvitere lys i maks en uke, etter det var det mer lys i telysa på en brun pub i England...

Nei, spar penga, og kjøp ekte xenon i den fargetempen du ønsker!! Har selv ett 6000K kitt i nærlys, og ett 4300K kitt i fjernlys på min Touring. 2 år siden jeg monterte nærlyskittet, og snart 1 år med xenon i fjern. Fungerer knirkefritt, og lyser sykt bra 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...