Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere vet at det er ein kvit kontakt atmed den kontakten til hjernen. På ledningsnette fra motoren.

Og der skal du finne ein gjen part i hanske romet.

Noen som vet hva eg snaker om ?

Er det noen som vet hva di 3 ledningane går til ?

Holder på å bygge om min 320i (nytype)

Til 325. Men i ny typen bil var d ikkje noen gjen pert der inne i

hanske rommet..

Skrevet
De tre er:

grønn - pluss med tenning på. (15)

svart - turteller

husker ikke- økonomimåler

Er kun + innpå den grønne du trenger å koble til for å få start.

Den svarte må du trekke bort til pin 9 i motorkontaken for å få turteller til å virke.

hadde samme i min bil så jeg idag når eg demonterte ledningsnettet.

passer jo fint. skal inn med haltech sprutet i morgen var planen.

økonomi måler er jo bare til å gi F i. den svarte kan jeg da kople rett i msd boksen for turtall?

hva gjør eg med den grønne?

Skrevet

Takk =)

Men eg prøvde å starte motoren før eg har koblet ledningene.

Da fikk eg ikkje start. men den turna.

Så tak eg av bensin slangene. der komm d heller ikkje noe bensin. men d kan ha noe med at bilen står på boker foran da. Men går den grøne ledninga tilfeldig vis på bensin pompa ?

For det er ny type lednings nett 88-90nett

motor er 86-87 nett på.

Skrevet

Du har ikke snudd bensin pumpa da? Går bensin pumpa i det hele tatt? Har du ikke bensin i lsangen så har du vell tom tank eller så fungerer ikke bensin pumpa de som den skal. De kablene du snakker om har ingenting med bensin pumpe å gjøre. Det blir her påstått at bilen ikke starter om man ikke har koblet til den grønne kabelen på pluggen som ligger ved hjernen. (Den grønne kabelen er " DWA (tyverialarm) (Tenningspluss til Boardcomputer)" ingen "vanlig" 15+! Så lenge du vil at boardcomputer ikke skal fungere så trenger du ikke å gjøre noe med denn pluggen overhodet. Min fyrer uten å jeg har ikke noen planer overhodet å kødde med den ;) (Jeg har bytta motor fra 316 M10B18 (Prefacelift) til M2b20 (Facelift)

Edit; Du bruker selvfølgelig ledningsnett som hører til motor å ikke ledningsnettet som stod på M20B20 (320i) ?

Skrevet

DVS. du gjør det bare motsatt av hva jeg gjorde. Bytter til en prefacelift mens jeg bytta til en facelift. motorkontakten på disse nettene er prikk like å er bare å plugge sammen. Men om du bruker M20B20 ledningsnettet på M20B25 motoren så blir dette galt. Har du skjette bensin pumpa? At den summer blandt annet?

Skrevet

integrale8v

du har heilt rett. Dette var det vi fann ut på min 318--)325

Den grønne ledningen starter releet i panseret til bensin pumpa. Tror det har noe med at dysene opner og. Denne er VELDIG nødvendig for å få start.

Prøv å dra ein ledning fra denne grønne til + polen på coilen. da skal du få bensing om du kinner.

Skrevet

Ja det funket med no har eg eit nytt problem =)

Når i vrir om teninge så starter cupevifta. men når eg starter motoren så stoper den :S hva kan d ha seg ?

Den grøne skal den på coilen eller plus polen ? er d noe forsjel på de ?

Mulig å då fleta inne alle di tre ledninge i ledningsente tro ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...