MrBimmer Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Dere vet at det er ein kvit kontakt atmed den kontakten til hjernen. På ledningsnette fra motoren. Og der skal du finne ein gjen part i hanske romet. Noen som vet hva eg snaker om ? Er det noen som vet hva di 3 ledningane går til ? Holder på å bygge om min 320i (nytype) Til 325. Men i ny typen bil var d ikkje noen gjen pert der inne i hanske rommet..
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 De tre er: grønn - pluss med tenning på. (15) svart - turteller husker ikke- økonomimåler Er kun + innpå den grønne du trenger å koble til for å få start. Den svarte må du trekke bort til pin 9 i motorkontaken for å få turteller til å virke.
e30 tic Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 De tre er:grønn - pluss med tenning på. (15) svart - turteller husker ikke- økonomimåler Er kun + innpå den grønne du trenger å koble til for å få start. Den svarte må du trekke bort til pin 9 i motorkontaken for å få turteller til å virke. hadde samme i min bil så jeg idag når eg demonterte ledningsnettet. passer jo fint. skal inn med haltech sprutet i morgen var planen. økonomi måler er jo bare til å gi F i. den svarte kan jeg da kople rett i msd boksen for turtall? hva gjør eg med den grønne?
jonas Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Den grønne skal på + polen på coilen. Det er 15 + Bilen starter ikke uten at den grønne er koblet til + på coilen.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Økomåleren får du ikke til å virke med Haltech så den er bare å gi f i ja. Svart i MSD boksen. Den grønne spørs litt på hvordan han har koblet haltechet, en kan hente strøm gjennom motorpluggen også til det.
MrBimmer Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 Takk =) Men eg prøvde å starte motoren før eg har koblet ledningene. Da fikk eg ikkje start. men den turna. Så tak eg av bensin slangene. der komm d heller ikkje noe bensin. men d kan ha noe med at bilen står på boker foran da. Men går den grøne ledninga tilfeldig vis på bensin pompa ? For det er ny type lednings nett 88-90nett motor er 86-87 nett på.
Fliid Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Du har ikke snudd bensin pumpa da? Går bensin pumpa i det hele tatt? Har du ikke bensin i lsangen så har du vell tom tank eller så fungerer ikke bensin pumpa de som den skal. De kablene du snakker om har ingenting med bensin pumpe å gjøre. Det blir her påstått at bilen ikke starter om man ikke har koblet til den grønne kabelen på pluggen som ligger ved hjernen. (Den grønne kabelen er " DWA (tyverialarm) (Tenningspluss til Boardcomputer)" ingen "vanlig" 15+! Så lenge du vil at boardcomputer ikke skal fungere så trenger du ikke å gjøre noe med denn pluggen overhodet. Min fyrer uten å jeg har ikke noen planer overhodet å kødde med den (Jeg har bytta motor fra 316 M10B18 (Prefacelift) til M2b20 (Facelift) Edit; Du bruker selvfølgelig ledningsnett som hører til motor å ikke ledningsnettet som stod på M20B20 (320i) ?
MrBimmer Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 bruker ledningsnette som sto på motoren. Men motoren kommer fra ein preface lift og 320 motoren er facelift og bil facelift
Fliid Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 DVS. du gjør det bare motsatt av hva jeg gjorde. Bytter til en prefacelift mens jeg bytta til en facelift. motorkontakten på disse nettene er prikk like å er bare å plugge sammen. Men om du bruker M20B20 ledningsnettet på M20B25 motoren så blir dette galt. Har du skjette bensin pumpa? At den summer blandt annet?
MrBimmer Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 Nei har ikkej sjeket d enda.. skal på verkstede på søndag.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 325 prefacelift 85-87 må ha strøm innpå den grønne ledningen for å få skiten til å gå. Det er banna bein, det har jo vært tatt opp x antall ganger her før med folk som ikke får de til å gå pga denne tabben. Kobl strøm på den å prøv igjen. et døme på samme skiten: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
jonas Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 integrale8v du har heilt rett. Dette var det vi fann ut på min 318--)325 Den grønne ledningen starter releet i panseret til bensin pumpa. Tror det har noe med at dysene opner og. Denne er VELDIG nødvendig for å få start. Prøv å dra ein ledning fra denne grønne til + polen på coilen. da skal du få bensing om du kinner.
MrBimmer Skrevet August 29, 2007 Forfatter Skrevet August 29, 2007 Ja det funket med no har eg eit nytt problem =) Når i vrir om teninge så starter cupevifta. men når eg starter motoren så stoper den :S hva kan d ha seg ? Den grøne skal den på coilen eller plus polen ? er d noe forsjel på de ? Mulig å då fleta inne alle di tre ledninge i ledningsente tro ?
jonas Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 hehe.. har samme problem etter jeg koblet den grønne på coilen. noen som vet?
MrBimmer Skrevet August 30, 2007 Forfatter Skrevet August 30, 2007 må sikert ha noe med start strømen og gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå