toomas Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Har en m5 3.6 som oljepumpa er begynt og bli noe slapp på. derfor lurte jeg på om det er noen her inne som har peil på om jeg må bytte hele pumpa eller om det holder og bare bytte "Skovlene" og pakningene inni eller om jeg bør bytte hele. innmat koster rundt 1000 og hele pumpa koster 3500 derfor jeg lurer.
Thunegutt Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 vansklig å sei. må nesten demontere pumpa for å se det. men dette er kanskje den viktigste delen i motoren, så jeg ville byttet olje-pumpa komplett...
Bonden Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Det er ikke ofte en oljepumpe slites ut uten at noe annet også har fått skade.oljepumpa er jo konstant smurt så lenge det er olje på motoren,det er vel være med lagrene i motoren ,er klaringen blitt for stor forsvinner oljetrykket rett ut og trykket forsvinner.
toomas Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 Det er ikke ofte en oljepumpe slites ut uten at noe annet også har fått skade.oljepumpa er jo konstant smurt så lenge det er olje på motoren,det er vel være med lagrene i motoren ,er klaringen blitt for stor forsvinner oljetrykket rett ut og trykket forsvinner. Har bytta rådelager og gått over resten..
toomas Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 men da er det bestemt. jeg bytter hele pumpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå