Amzoch Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Hei Jeg vet dette temat har vært oppe sikker 100000 gang før.. men ser meg lei av å se di to forskjellige på ebay osv.. Nu vil eg vite konkret ka som e forskjellen? kan du gjøre mer med det ene enn det andre? Ka e bæst og ka burde man satse på.. sorry før å ta dette emne opp igjen!
TommyL Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Du kan gjøre mer med PASoft, bl.a. fjerne TV sperre, endre kilometer, bytte og programmere moduler etc. Carsoft kan vel ikke mye annet enn å lese feilkoder tror jeg. Men PASoft gir ikke feil i klartekst som Carsoft, den bruker propretiære koder. Disse kan være vanskelig å få tak i hvis dem ikke følger med kabelen. Jeg bruker selv etpar lister, men er ikke helt sikker på at alle kodene er riktige til min bil.
Jaro Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Greit å presisere at selv om en kan endre km.stand via programmet vil det ikke være mulig å gjøre det i alle moduler som km.stand er lagret i. Men PAsoft er likevel velfungerende til mye annet, lese og resette feilkoder samt reprogrammere forskjellige enheter. En grei oversikt over funksjonene finner du her http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... 3〈=eng
Amzoch Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 er vell mer vanskelig å finne Pa soft på nett man kan laste ned? ..
TommyL Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Greit å presisere at selv om en kan endre km.stand via programmet vil det ikke være mulig å gjøre det i alle moduler som km.stand er lagret i. Men PAsoft er likevel velfungerende til mye annet, lese og resette feilkoder samt reprogrammere forskjellige enheter.En grei oversikt over funksjonene finner du her http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... 3〈=eng Du kan forandre km stand i både dashboard, startsperre og lysmodul med PASoft etter som jeg kan huske. Og nøkkelen tar vel data fra startsperre tror jeg.
Jaro Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Mulig jeg tar feil, men mener at dette kommer an på hvilken modell/bil man programmerer. Det er en lang tråd på BMWland.uk der PASoft blir diskutert, men kan ikke se noen som har greid å få til kopifunksjonen IKE til EWS. PASoft takler jo heller ikke alle IKE moduler. Dog finnes det jo andre verktøy som fikser det for de som driver med sånt. Men det kunne vært interessant å vite om noen har greid å endre alle modulene. Som en test altså...
TommyL Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Ja, tror du har rett der. Den støtter ikke alle software versjoner, så det funker nok ikke på alle biler. Jeg har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke hvilke det virker på.
Amzoch Skrevet August 27, 2007 Forfatter Skrevet August 27, 2007 så vist eg kjøper bmw scanner pa-soft så e det ikke sikkert det funker på min bil?=
Jaro Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 så vist eg kjøper bmw scanner pa-soft så e det ikke sikkert det funker på min bil?= For å korrigere: Selv om den ikke fungerer til å endre km.stand så er det av en mindre viktig art (det bør jo ikke gjøres uansett!). Likevel er programmet strålende til å scanne de aller fleste moduler i bilen, resette og feilsøke disse. En kan også programmere inn nye moduler. Såvidt jeg har lært gjennom bruk av programmet er det fungerende på de fleste BMW'er t.o.m. 2004 modeller. Jarle
Amzoch Skrevet August 27, 2007 Forfatter Skrevet August 27, 2007 åååh... va bare att det ikke gikk ann å endre kilometern... aah.. nei det kommer eg aldri tell å gjøre uansett så det e heilt greit att det itje funke ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå