Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen bakker fint, og den går helt fint..

Men etter en stund med kjøring kutter den helt (motorstopp)..

Kan stå å file på tenninga, men det skjer ingenting.

Virker som den ikke får bensin i det hele tatt etter stoppet..

Etter at bilen har stått en stund å hørt på ei sabla lang bannskur fra en frustrert norlending under panseret starter bilen som ingenting..

Kjører igjen et par kilometer og samme problem oppstår..

Noen som har hatt ett lignende Problem eller aner hva dette kan være?

Eventuelt hvor kan jeg få kjøpt diagnoseutstyr da det nermeste bmw verkstedet er en hall dags kjøring med mange stopp og mye banning unna?

• 4 weeks later...
Skrevet

Okay, har bytta pluggene, bensinfilteret og bensinpumpa..

Så begynner å bli riktig frustrert..

Noen andre forslag på hva dette kan være får noe?

Kan det ha en sammenheng med Kjølesystemet?

Lurer siden det virker som om stoppen varer kortere hvis jeg klemmer på kjøleslangene, lufter systemet eller etterfyller kjøleveske, vet at radiator er lekk, men det er ikke nevneverdig mye..

Av og til virker det som om det er et ganske stort overtrykk i kjøleslangene (de blir steinharde)..

Bilen koker ikke og går helt normalt på både høyt og lavt turtall, også ved hardt pådrag..

Skjønner da ikke hvordan et eventuelt tett kjølesystem skal påvirke tenning/bensintilførsel (da det må være dette som kutter)

Finnes det en slags "nødavskruing" integrert i hjernen som stopper tenning/bensintilførsel ved en evt feil/tett i kjølesystem??

Eneste jeg ikke har eksperimentert med ennå er diverse releer da jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..

Setter stor pris på etthvert tips, eller forklaring på noe av dette..

Tauer snart frustrasjonen alle mila det er til et verksted som har peiling

Dyrt blir det sikkert

Skrevet

Problemet ditt er ikke kjølevæskerelatert :)

Sjekk bensinpumperele, DME-rele, og fukt i stikk til DME.

Få tatt en diagnose hvis du ikke finner noe. Kan være kamakselgiver eller veivakselgiver. Muligens også vanntempgiver.

Du har ikke noe alarm med startsperre?

Skrevet

Har ikke alarm med startsperre nei..

Hvilke av releene er til hva? finner ingen oversikt..

Det er 3 stk uttafor sikkringsboksen og en hel del inni boxen (5 synes jeg aa huske)

ABS lampa lyser foresten, men det har den gjort av og paa saa lenge jeg kan huske, naa lyser den hele tida..

Skal faa tatt diagnose

Skrevet
Har ikke alarm med startsperre nei..

Hvilke av releene er til hva? finner ingen oversikt..

Det er 3 stk uttafor sikkringsboksen og en hel del inni boxen (5 synes jeg aa huske)

ABS lampa lyser foresten, men det har den gjort av og paa saa lenge jeg kan huske, naa lyser den hele tida..

Skal faa tatt diagnose

Det er de 3 relèa som står utenfor sikringsboksen har med bensinbumpe å gjøre. de 2 første fra fronten på bilen.

du kan prøve å kjøre pumpa manuelt ved å sette ei ledning fra nr 2 til 6 tror jeg, i det releet i midten. går ikke pumpa da så er den def eller dårlig kontakt..

jeg har en 320 91mod. der stod releet på konstant. fant ut at det hadde vært vann å fuktighet i hjernen (sitter bak noen deksel h.side mot frontruta. ved +terminal) gjøre rent alle stifter til hjernen å gjørde ren hjernen for korrosjon og det ble bra.

Eventuelt ta ut coiler å skjekk om der er vann eller olje på bunnen ved pluggene

• 4 weeks later...
Skrevet
Problemet ditt er ikke kjølevæskerelatert :)

Sjekk bensinpumperele, DME-rele, og fukt i stikk til DME.

Få tatt en diagnose hvis du ikke finner noe. Kan være kamakselgiver eller veivakselgiver. Muligens også vanntempgiver.

Skjedde samme med meg på 318Tds.der var skovlen i vannpumpa defekt/knust og motoren kutta, for så å funke normalt til den blei varm igjen...... :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...