Gå til innhold

Hjernen i min E46 er svidd!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag stoppet plutselig bilen min... Temp måleren står på absolutt max!! Men bilen har hverken kokt eller er varm.. 2 timer etter når jeg setter på tenninga så er fortsatt målern på max liksom!

Bilen vil ikke starte.. den bare kinner og ingen antydning til tenning..

La også merke til at ASC lampa ikke slukker nå.. og når jeg nå setter på tenninga er det helt dødt nede i motorrommet.. Vanligvis er det masse elmotorer og pumper og slikt som surrer og går når jeg setter på tenninga..

Ingenting av det surrer nå!

Jeg og bruttern taua bilen ned på jobben hans.. Prøvde å ta diagnose på bilen.. men den fikk ikke kontakt med bilen!! :o

Diagnose på airbagsystemet funka, men ikke på motorstyring og slikt!! HJELP!!!!!

Jeg håper dette er en bagatell som en defekt temp giver fra kølevannet ellerno som gjør at målern viser at bilen er overoppheta og derfor går bilen i stå automatisk for at motoren ikke skal bli ødelagt av overoppheting...

hvor sitter giveren hen? Kan jeg finne ut om den er ødelagt ved å f.eks ohme den? Hva slags verdier skal det være?

Noen tips om hva dette kan være?

Radio, klimaanlegg, lys og alt sånn virker som før..

Det er bare helt stille nedi motoren når jeg setter på tenninga..

Temp måler flyr på max og ASC lampe lyser...

Skrevet

Hørte snakk om fra en kar i dag at termostaten kan være føkk?? Prata om at den er kobla på hjernen.. synes det hørtes merkelig ut....?

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal termostaten gjøre at du ikke får lest diagnose? At termostaten er fuck vet jo uansett ikke bilen før termperaturen i kjølesystemet overstiger normalt nivå - det er først da den kan vite at termostaten ikke fungerer som den skal.

Ville kanskje begynt med å sjekke hovedsikringen til hele motorstyringen. På eldre BMWer ligger den i hjerneboksen. Er usikker på hvordan det ville spilt inn i instrumentpanelet.

Skrevet

Det sitter en plugg med ledning på toppen av termostathuset da.. men det er kanskje temp sensor? I går ohma jeg den til 15 ohm! stemmer det?

Skrevet

Alle sikringer over hanskerommet er i orden. Tempføleren på toppen av innsuget, inntil toppen, måler ca. 300 kgohm, mens kontakten måler megaohm. Vil "bruddet" der opphøre når tenninga settes på, dersom motorstyringa er i orden? Når vi setter på tenninga er det ikke spenning eller motstandsforskjell i den kontakten.

Det sitter også en kjølevannstemp føler på nedre slange ut fra radiator, denne måler 360 kgohm. Ok? Er det noen releer vi kan sjekke? Hvor sitter di?

Skrevet

Da har jeg prøvd å koble fra batteriet, både pluss og minus, over natta... Dette ga intet resultat annet enn nullstilt klokka og div :P

Fortsatt samme feilen.. Temp måler på max.. ingen tenning eller liv i motorrom...

Flere tips??

Noen som vet hva ohm verdien når kjølevannet er kaldt skal være på de 3 temp følerne?

Skrevet

Ingen som har noen tips her eller har vært borti noe liknende / sett liknende symptomer?

I dag skal vi ohme alle temp sensorene til kjølevannet med dataene fra autodata... så skal vi gå over reléene og se om de er i orden..

Noe mer jeg kan sjekke / prøve?

Skrevet

Da har jeg tatt ut og åpna hjernen og inni den oppdaget jeg noe veldig "mosomt" ja... :(

En svidd IC!

Ser ut som dette kan bli dyyyrt :(

hva kan dette komme av??

Forresten noen som har en lik hjerne liggende som du vil selge billig til meg? :)

HPIM1634.jpg

Svidd komponent!

HPIM1628.jpg

HPIM1632.jpg

HPIM1637.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...