Holberg Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Hei! Har et problem med bilen min, noen ganger når jeg kjører begynner rattet og riste noe inni granskauen. Virker som dette skjer etter jeg har kjørt en stund. Noen som har peil på hva dette kan være? er ikke litt risting heller, er en veldig kraftig risting. på forhånd takk:) -jens
-Sammy Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Har nøyaktig samme problemet selv, skal ha bilen inn på verksted imorgen. Da får jeg sett hvordan det står til under. Er bilen din senket ?
ropa Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Mange med det problemet ja, sliter selv å, er piss lei det der, rister i rattet og når man bremser,rister det å. Har skiftet bærearmsforinger forran og 1bærekule,skiver og klosser, tatt service, oljeskift i motor, girkasse og kardang. Kjente litt risting når jeg passerte 100km/t, da sa dem at bærekula og bærarmsforingene er slit, skiftet dem ut og det rister mer enn noensinne, hva faen har skjedd her??
Holberg Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 Har alltid ristet under "nedbremsing" til meg, lært meg og leve med det Bilen er ikke senket nei, men har ganske breie dekk fram. Var sånn helt plutselig dette starta:\
ropa Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Merkelig problem det der, håper noen her har skikkelige svar på dette allemanseie problemet!! Dette skjedde meg, etter bytting av deler Kan det være noe i kardangen bak mon tro? Har senka 40/40 og har 215/45-17
-Anders- Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Jeg har også risting i rattet både ved kjøring og nedbremsing. -Og det kan ikke være kast i skiver. Satser på noe foringer eller kuler. Så får se hva som skjer etter 4 hjulskontroll er tatt.
ropa Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Denne feilen her er jo en gjenganger på E36, må da være noen som vet hva dette er for noe?? Og kommer fram til svaret, trur alle som har dette problemet er rimelig lei, ødelegger jo alle kjøreegenskapene på en ellers topp bil!!
toremartin Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 skeive bremse skiver......eller kast i en felg...typiske problemer for risting...ta bremse test på verksted.
Robin Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Avbalangseringer som har gått av felgen? Jeg hadde ingen risting før, men så bytte jeg om på forhjula og bakhjula, da begynte det å riste litt i ratte i 85-90km+, siden ingenting annet var forandra velger jeg å tro at ikke alle felgene mine er riktig avbalansert.
Dr_S Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Avbalanser felgene foran Sjekk foringer i samtlige deler i forstilling (bærearm, stabstag osv) Kan også være noe så simpelt som løse muttere i hjulet..
snes Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Avbalanser felgene foranSjekk foringer i samtlige deler i forstilling (bærearm, stabstag osv) Kan også være noe så simpelt som løse muttere i hjulet.. -Eller grus/sand i felger... Hadde problem med risting i ratt. Fant etter hvert ut at bremseklossene hang på høyre fremhjul. Dette resulterte i at skivene ble varme og det ristet stygt i rattet. Overhaling av kalipper reddet meg snes
Holberg Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 Det hørtes ut som samme problem som jeg har, får jekke opp tralla i morra da takk for alle svar:)
Martin. Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Samme problem her. Bilen min er senket 40/15 og 215/45/17 foran-225/45/17 bak. Skal sette på nye dekk, og ha på firehjuls-kontroll. Får se om det hjelper.
erl1d Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Hei ! har ikke opplevd dette problemet selv, men fikk opplyst av tidligere eier av bilen min, at han hadde slitt med dette på flere av sine e36. Løsningen hadde vært å skifte hjulnavet bak bremseskiva. Hadde først trodd problemet lå i selve bremseskiva, men etter å ha byttet alle disse, var problemet fremdeles tilstede. Problemet ble løst ved bytte av hjulnavene foran, bilen rister ikke i det hele tatt nå og verkstedet sa dette var en klassisk e36 feil. Mulig dette kan være til hjelp for noen
Bjørn 320 Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Kan vere så enkelt som kast i bremseskive eller felgen... Eg hadde samme problemet...var bremsestempelet som ikkje gjekk skikkeleg tilbake, dermed vart klossane liggande og subbe i skiva, skiva (faktisk med nav, felg og heile pakka) vart varm som eit helvete, og ristinga kom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå