Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jævlig at det kan være så mange alternativer, da verkstedet ikke klarer å lokalisere dette. Kan bli dyrt å skifte ut alt det der. Men Navet bak bremskiven, hvordan ser den ut og er det vanskelig å skifte??

Har skiftet bremser og klosser, så er ikke dem som er skeive.

Skrevet

Får teste det med hjulnavene og overhaling av bremsene da :D

Men er det "farlig" og kjøre med foreløpig?

Takk for alle svar! Godt at jeg ikke er alene om å slite litt;p hehehe

Skrevet
Får teste det med hjulnavene og overhaling av bremsene da :D

Men er det "farlig" og kjøre med foreløpig?

Takk for alle svar! Godt at jeg ikke er alene om å slite litt;p hehehe

Gå en runde rundt bilen etter du har kjørt og kjenn etter unormal varme fra bremsene. Jeg hadde problem med at stempelet på ene kalipperen ikke gikk tilbake. Klossene hang på skiven og det oppstod varme og risting. Unødvendig å overhale bremser om problemet ikke ligger der. Kan også være et tips å ta 5-6 harde nedbremsinger i 100 km/t+++ For å få bort eventuelt kast i skiver

snes

Skrevet
Får teste det med hjulnavene og overhaling av bremsene da :D

Men er det "farlig" og kjøre med foreløpig?

Takk for alle svar! Godt at jeg ikke er alene om å slite litt;p hehehe

Gå en runde rundt bilen etter du har kjørt og kjenn etter unormal varme fra bremsene. Jeg hadde problem med at stempelet på ene kalipperen ikke gikk tilbake. Klossene hang på skiven og det oppstod varme og risting. Unødvendig å overhale bremser om problemet ikke ligger der. Kan også være et tips å ta 5-6 harde nedbremsinger i 100 km/t+++ For å få bort eventuelt kast i skiver

snes

Skal man kunne snurre bremseskiva lett rundt når felgen er av? eller skal den ta litt, så man må ta i litt når man drar den rundt?

5-6 nedbremsinger er prøvd, men dette gjelder ikke meg uansett, da jeg har skiftet skiver.

Skrevet
Får teste det med hjulnavene og overhaling av bremsene da :D

Men er det "farlig" og kjøre med foreløpig?

Takk for alle svar! Godt at jeg ikke er alene om å slite litt;p hehehe

Gå en runde rundt bilen etter du har kjørt og kjenn etter unormal varme fra bremsene. Jeg hadde problem med at stempelet på ene kalipperen ikke gikk tilbake. Klossene hang på skiven og det oppstod varme og risting. Unødvendig å overhale bremser om problemet ikke ligger der. Kan også være et tips å ta 5-6 harde nedbremsinger i 100 km/t+++ For å få bort eventuelt kast i skiver

snes

Jeg vet at høyre framfelg er mye varmere enn venstre, noe sånt du mener på? litt snev av "ti tommeletotter" ;p

Skrevet
Får teste det med hjulnavene og overhaling av bremsene da :D

Men er det "farlig" og kjøre med foreløpig?

Takk for alle svar! Godt at jeg ikke er alene om å slite litt;p hehehe

Gå en runde rundt bilen etter du har kjørt og kjenn etter unormal varme fra bremsene. Jeg hadde problem med at stempelet på ene kalipperen ikke gikk tilbake. Klossene hang på skiven og det oppstod varme og risting. Unødvendig å overhale bremser om problemet ikke ligger der. Kan også være et tips å ta 5-6 harde nedbremsinger i 100 km/t+++ For å få bort eventuelt kast i skiver

snes

Jeg vet at høyre framfelg er mye varmere enn venstre, noe sånt du mener på? litt snev av "ti tommeletotter" ;p

Hei

Varmen du kjenner er forhåpentligvis fra bremsene, og ikke noe annet. Etter å ha jekket opp bilen kan du snurre på dekket og se om det stopper med en gang. Jeg merket også at det la seg mye bremsestøv på felgen. Prøv å skru av bremsekalipper og smør opp godt.

Skrevet

Var ute og testa litt i dag. er sånn at når jeg kjører ei stund starter ristinga, stoppa i 5min og kjørte videre. Da var den vekk ei stund men kom tilbake, skal innom verksted i morra, håper det er som du sier :D

Skrevet
Får teste det med hjulnavene og overhaling av bremsene da :D

Men er det "farlig" og kjøre med foreløpig?

Takk for alle svar! Godt at jeg ikke er alene om å slite litt;p hehehe

Gå en runde rundt bilen etter du har kjørt og kjenn etter unormal varme fra bremsene. Jeg hadde problem med at stempelet på ene kalipperen ikke gikk tilbake. Klossene hang på skiven og det oppstod varme og risting. Unødvendig å overhale bremser om problemet ikke ligger der. Kan også være et tips å ta 5-6 harde nedbremsinger i 100 km/t+++ For å få bort eventuelt kast i skiver

snes

Jeg vet at høyre framfelg er mye varmere enn venstre, noe sånt du mener på? litt snev av "ti tommeletotter" ;p

Hei

Varmen du kjenner er forhåpentligvis fra bremsene, og ikke noe annet. Etter å ha jekket opp bilen kan du snurre på dekket og se om det stopper med en gang. Jeg merket også at det la seg mye bremsestøv på felgen. Prøv å skru av bremsekalipper og smør opp godt.

Kommer mye bremsestøv hos meg, felgen blir jo helt nedsotet på en ukes tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...