Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

Nå har en ventil løfter begynt å tikka som faen da jeg gasser ? skal den skiftes eller justeres..

dyrt på verksted?

og er registerkjedet kjede eller reim på 318IS?

Skrevet

På 318iS E36 så skal det være hydrauliske ventilløftere, som ikke kan justeres.

Regkjede.

Skrevet

Du bytter det selv.... Om du ikke driter penger da.. Du har nok noen kompiser som kan hjelpe deg om du ikke har skruina i fingra selv.. Kjøp en Haynes bok så ordner du det som en lek:)

Skrevet

trukke jeg skal begynne med det selv nei, man må jo også ha spesial verktøy osv:(

men sånn ca dyrt er det å få gjort det på verksted da?

Skrevet

En motorrens kan redusere og i beste fall få det bort. Mange som også har brukt dieselrens, men her skal man ha tunga rett i munn.

Når du skifter ventilløfterne skifter du alle! Hvis du ikke har hatt opp toppdekselet så kan du ikke konstatere om det er kammenne eller ventilløftere som er slitent.

Skrevet

Har nå en mistanke om at den kan være en ventilløfterfjær som er knekt,

hvis det er en ventilløfter som er sunn så vil det kosta meg sikkert opp i 10000kr:(

Får håpe det kun er en fjæra da..

hva er mest sannsynlig??

Skrevet

Prøv med en motorrens etterfulgt av oljeskift,du. Det gjorde jeg på min 320, og all tikking forsvant omgående!

Bytte av ventilløftere blir garantert en dyr fornøyelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...