Element Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 hei, Nå har en ventil løfter begynt å tikka som faen da jeg gasser ? skal den skiftes eller justeres.. dyrt på verksted? og er registerkjedet kjede eller reim på 318IS?
oddis Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 På 318iS E36 så skal det være hydrauliske ventilløftere, som ikke kan justeres. Regkjede.
Element Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 Okei, er det dyrt da? for ventiløfteren og for skifting på bmw verksted?
Fliid Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Du bytter det selv.... Om du ikke driter penger da.. Du har nok noen kompiser som kan hjelpe deg om du ikke har skruina i fingra selv.. Kjøp en Haynes bok så ordner du det som en lek:)
Element Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 trukke jeg skal begynne med det selv nei, man må jo også ha spesial verktøy osv:( men sånn ca dyrt er det å få gjort det på verksted da?
Fliid Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Vet ikke. Forhør deg på diverse verksteder. Må ikke bruke merke verksted. Priser varierer veldig!
turn-in Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Eeeh ... kommer ikke dette av at ventilløfterne har "kokset" og en motorrens vil løse problemet.
Element Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 Ok, får håpe det kun er det da.. noen fler som har noen formeninger??
oddis Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 En motorrens kan redusere og i beste fall få det bort. Mange som også har brukt dieselrens, men her skal man ha tunga rett i munn. Når du skifter ventilløfterne skifter du alle! Hvis du ikke har hatt opp toppdekselet så kan du ikke konstatere om det er kammenne eller ventilløftere som er slitent.
Element Skrevet August 27, 2007 Forfatter Skrevet August 27, 2007 Har nå en mistanke om at den kan være en ventilløfterfjær som er knekt, hvis det er en ventilløfter som er sunn så vil det kosta meg sikkert opp i 10000kr:( Får håpe det kun er en fjæra da.. hva er mest sannsynlig??
dejavu Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Prøv med en motorrens etterfulgt av oljeskift,du. Det gjorde jeg på min 320, og all tikking forsvant omgående! Bytte av ventilløftere blir garantert en dyr fornøyelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå