B power Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 hei er det enklere og bytte fra e30 320 til e30 323 motor eller er det samma elektronikk på 323 som 325? jeg har foresten en 320 e30 1988 mod:) vill ha større motor hehe. spørsmålet er egentlig er det plug and play og bytte fra 320 motor til 323 motor må jeg bytte ut mellom axlingen eller er den lik på 320? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Det er plug & play så lenge du bruker el nett samt hjerne som hører til 323 motor. Jeg råder deg til å bytte mellomaksel angående styrke, men ikke pågrunn av passform. Diffen har og en anne utveksling enn 323 diff har da dette egentlig er en 325 motor som er psyka ned litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet August 28, 2007 Share Skrevet August 28, 2007 En 323 motor er mer lik 320 enn 325. Disse har blant annet samme topp. Hadde ikke giddet å bytte kasse og mellomaksel ved å gå fra 320 til 323. En annen sak er at bilen din er en 88 mod. 323 motoren gikk ut i 84. Dvs at du da setter inn en motor som er eldre en bilen, noe som er ulovlig og ikke vil bli godkjent (men dette vil antakeligvis ingen finne ut av). Men siden du har motronic på bilen din ville jeg ikke byttet ut dette til fordel for eldre innsprutningssystem, men det er nå min mening. Se heller etter en komplett 325 motor/gir med motronic 1.3. Da må du bytte mellomaksel også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 28, 2007 Share Skrevet August 28, 2007 En 323 motor er mer lik 320 enn 325. Disse har blant annet samme topp. Hadde ikke giddet å bytte kasse og mellomaksel ved å gå fra 320 til 323. En annen sak er at bilen din er en 88 mod. 323 motoren gikk ut i 84. Dvs at du da setter inn en motor som er eldre en bilen, noe som er ulovlig og ikke vil bli godkjent (men dette vil antakeligvis ingen finne ut av). Men siden du har motronic på bilen din ville jeg ikke byttet ut dette til fordel for eldre innsprutningssystem, men det er nå min mening. Se heller etter en komplett 325 motor/gir med motronic 1.3. Da må du bytte mellomaksel også. Vil nå si at 323 er mer lik 325 da disse har samme varenummer og M20b20 blokka her ett helt annet varenummer. Info hentet fra Gsbildeler. Alt er høykomp motorer da lavkomp ikke kom før rett ved facelift skiftet. Meg bekjent er vell 323 lik 325 blokk messig og topp messig men ikke innsugs messig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå