Feldwebel Jensen Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Det er en klapprende lyd som kommer ved små ujenvheter i veien over en viss hastighet. Demperene er greie, men litt myke, så jeg bytte de, men skal jeg bytte noen av "festene" til demperene med det samme? Regner med at det er lett å gjøre i samme moment, men hvor sannsynlig er det at det er noe der som er gåent? Og hva koster disse delene ca? Takker mye for alle svar!
rhagen81 Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 bytt ut lenkarmene samtidig,vanlig feil ved klappring.hvis det rister i forstilling fortsatt,bytt kasterstag.
rhagen81 Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 For priser på delene kan du ta kontakt på tlf 61146888,hvor jeg jobber og har delene på lager.
Feldwebel Jensen Skrevet August 27, 2007 Forfatter Skrevet August 27, 2007 Jeg har nye (på svensk eller dansk): * Bærearmer * Kneledd * Trykkstag Det er ikke så mye klunkelyd men mer en klapprelyd som varer i noen sekunder ca når jeg kjører over f.eks et nedsunket kumlokk.
jolly Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Da skal du gjøre følgende: Ta av dekket. Let frem pipe str.20. ta av kalipter. Finn en passende unbrako til bremse skiva. Ta den av. Da har du fri sikt til bremseskjoldet. Der er det tre små muttere pluss en liten stopp/klemskive nede. Sørg for å ha nye skiver liggende. Ta av bremseskjoldet. Gjør godt rent. Børst gjerne først. Fjærn alt støv og dritt oppover demper og omkringliggende områder. Bruk gjærne en litt stiv børste og vann med svakt trykk. Sørg for å få det helt rent. Pass på når du tar av kalpter'n at den ikke henger. Bruk noe å legge denne på så ikke slangene får "strekk". Og ikke børst slangene. Så monterer du sammen det du har demontert , og starter på andre siden. Dette er en veldig vanlig problemstilling på E39 som har kostet folk skjorta. De har skiftet stag og lenkarmer , foringer og gud vet hva. UTEN at det hjalp. Du bruker ca 30 min. pr side , og det er nesten helt gratis. (klemskive x 2) Prøv dette , og jeg er nesten 100% sikker på at du er kvitt raslellyden. Høres det ut som et nøkkelknippe som det rasles i ? Og kanskje bare fra utsiden ? Du hører det ikke inne i bilen med mindre du har åpent vindu ? Lykke til.
jolly Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Glemte å si hva det er som gjør det. Det er småstein og dritt som ligger inne i et lite hulrom i bremseskjoldet , go det klirrer noen eventyrlig. Ikke bli sjokka over hvor lite småstein som skal til for å lage den lyden.
Storkaren Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Har helt det samme på min:P jævla nøkkelhank lyd, irriterer meg grøn.. har sjekket for slark i diverse stag, men noe mer har jeg ikke giddet.. får prøve dette tipset når jeg får tid:)
jolly Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Om dere velger å ikke ta av bremseskjoldet , så dra det forsiktig ut helt nede og spyl godt. Der er det en liten "skål" lignende konstruksjon som småsteinen samler seg i. Der ligger det og "rasler". Det er ikke nødvendig å ta av, holder å løsne det. Jeg har i till. laget et "V" hakk nederst på skjoldet slik at jeg minsker faren for at det skjer igjen. Å eliminere det helt går også an , men da må det kjøpes nye skjold fra nyere mod. med modifisering. Tror det er fra 2000. mod. Det er et kjent problem , men det er ikke alle autoriserte verksteder som har vært borti det. Og da sliter de litt med å finne ut hvor lyden kommer fra. Kan fortelle at min bil holdt de på med i over en time. Satte den på bremsetest maskina , og satte i gang den "riste" funksjonen og satt der og lytta og styra. Tysk mekaniker som klødde seg i hodet. Opp på bukken igjen og styra felt. Titta og slo litt,dro i stag og sjekka foringer. Måtte faktisk gi seg på akkurat denne. Så fikk jeg et tips , tror det var her eller på Bmwccn om denne problemstillingen. Etter denne enkle operasjonen , så er bilen helt tyst. Min var det så mye på at jeg hørte det når jeg kjørte på kanten til "fersk malte" overgangsfelt i 10 km/t. I Ålesund "er det jo ikke brostein heller da" , så dere kan jo tenke dere hvordan dette hørtes ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå