bmw328 Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 har en E36 som jeg ikke får av vifta skal ha av vannpumpa har prøvd og skrudd begg veier men den rikker seg ikke.Noen som har noen tips?
Pusets Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 På min e39 måtte kobvle fra alle slanger som går til radiator og ta av den. Da er det god plass til å skru. Hvis det hjelper.
Tam Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Obs Det er linkse gjenger på vifta . Du må låse den fast enten med spesialverktøy eller ved få kile fast noe trestykke som holder den fast. Ett slag på nøkkelen som du bruker på viftemutteren (32 mm tror jeg det er) pleier å fikse sakene men husk linkse gjenger.
Fliid Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Verktøyet det er snakk om er dette; http://norway.schmiedmann.com/ProductPi ... 38_big.jpg Varenummer: 115030
mrbatnes Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 når jeg tok av vannpumpen på min 320 hadde jeg samme problem.. endte med at jeg tok av radiator og selve viften (ikke viskosekobling) og løste av reimen og skrudde løst reimhjulet på vannpumpen, da klarer du å lure en 10mm nøkkel bakom remhjulet å løsne de 4 boltene som holder fast pumpen, etter det drog jeg den bare ut å satt hele driten i skrustikken å tok i som en helt PS: skruen som holder fast viskosen er VENSTREGJENGER (links)
Fliid Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Hadde du kosta deg på en bagatell i spesial verktøy så hadde du sluppet alt ekstra arbeid
336mik Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Har da aldri hatt problemer med å løsne denne jeg ihvertfall.Bare å passe på å skru den av før man tar av reimene.Kan hende man må bruke et lite slag men. Og ja,disse gjengene er links.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå