Singda Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Hei, for å ta det ifra begynnelsen så når jeg kjøpte bilen informerte forige eier at luftmengdemåleren ikke hvar helt 100%, ca 1 gang i måneden så fjusket bilen å gikk ujevnt på tomgang osv. Dette la jeg jo merke til,men han sa det gikk over etter 1 min med å bare la den gå på tomgang, å det funka det og merka jeg, Men når jeg skulle kjøre hjemover ista nå(vått føre vist det har noe betydning) starta nå opp og kjørte et lite stykke da så begynte den å fjuske imens jeg kjørte så jeg klarte ikke å komme meg framover så jeg kjørte inn til siden og så den røyk som bare det bak bilen, Jeg åpna døra å fikk eksosen rett i trynet å det lukta fyrverkeri å krutt nesten:P men etter ca 1 min så gikk det over å jeg kunne kjøre igjen. Før idag skjedde dette også, men da bare fjuska den etter jeg hadde starta opp en stund la ikke merke til noe spesielt røyk, men så heller ikke etter noe da.. de som veit eller kansje har peiling på hva dette kan være så rop ut! takker for alle svar!
Glenno Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Sjekk med et verksted og eventuelt heve kjøpet. Mulig det kan være tennings problemer eventuelt fuktighet i tenningsdeler. Hva slags farge på røyken? Har du sjekket om det kan være vann i olja?
feedon Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 har hat samme greia meg en gammel 320 jeg hadde, der hadde forrige eier åpnet opp luft mengdemåleren og klart og bøye opp de 2 armene som er der så det var ikke noe kontakt bøyde de forsiktig på plass og da gikk den som en klokke etterpå. prøv og bytt hvis du har en tilgjengelig eller får lånt en. hadde det samme med røyken og alt mulig.
Singda Skrevet August 29, 2007 Forfatter Skrevet August 29, 2007 Okey! du hadde det akkurat samme altså? lukta dritt av eksosen osv?, skal sjekke luftmengdemålern jeg men hvor er de greiene du bretta ned? men motoren bruker også en del olje, det glemte jeg å nevne, kan den bruke olje pga luftmengde måleren? håper du/dere kan svare på spm
Singda Skrevet August 30, 2007 Forfatter Skrevet August 30, 2007 opp Er ikke flere som kan vite hva dette er? skal skru på bilen på søndag så da skal jeg sjekke det men må helst vite hvilken greier i luftmengde målern jeg må bøye på plass osv
Fliid Skrevet August 30, 2007 Skrevet August 30, 2007 LMM kan ikke få motoren til å bruke mer Olje. Unormal farge på eksos? Svart? Hvit? Blå? fargeløs?
Singda Skrevet August 30, 2007 Forfatter Skrevet August 30, 2007 Okey,nei som jeg har merket er den hvit bare tror jeg, men hvar mørkt når den fjuska å det lukta krutt av røyken så er ikke helt sikker, tror den vae hvit da og, at den bruker olje er vell et annet problem da=P veit heller ikke hva det skyldes..=/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå