Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ser at BMW ikke har tenkt på galvanisk korrosjon når de designet varmeskjold opplegget under bilen. Festepunktene på varmeskjoldene av aluminium har gått helt i oppløsning. Hullet har blitt over 3-4cm stort, og festebrakettene er helt rustet. Så en liten kommentar om at man kunne ta av varmedekslet helt, stemmer det?

I så fall, kan man ta av alle under bak, eller bør man beholde det rundt tanken?

E36 1995 mod touring det gjelder.

På forhånd takk!

Skrevet

Lurer på det samme. Festepunktene på min bil er også rustet bort, og hullene er temmelig store.

Har brukt store skiver for å feste varmeskjoldet, men lurer på om det bare er å ta det av eller om jeg må prøve å finne nytt varmeskjold.

Skrevet

jeg kjører uten på min e32 da forrige eier ikke gadd å skru d på igjenn etter en jobb.. merker ingen forskjell unntatt om vintern kunne d komme kald luft opp ved girstanga.. dette er automat så er litt mere åpent

Skrevet
Hei,

Ser at BMW ikke har tenkt på galvanisk korrosjon når de designet varmeskjold opplegget under bilen. Festepunktene på varmeskjoldene av aluminium har gått helt i oppløsning. Hullet har blitt over 3-4cm stort, og festebrakettene er helt rustet. Så en liten kommentar om at man kunne ta av varmedekslet helt, stemmer det?

I så fall, kan man ta av alle under bak, eller bør man beholde det rundt tanken?

E36 1995 mod touring det gjelder.

På forhånd takk!

Det kan trygt skrues av. Fikk mitt fjernet på verksted etter at det både var rustet og årsk til skrangel og skrapelyder. Meldingen som fulgte med var at jeg ikke trengte montere nytt. Og slik har jeg nå kjørt i tre år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...