Gå til innhold

En slags svak tromlelyd under akselerasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det være? Merker det kun når jeg akselererer. Den forsvinner så fort jeg slipper gassen. Merker ikke noe når radioen er på eller noe, så den er veldig svak. Kan det være noen reimer?

E39 98 modell. 151000 km

Skrevet

Jeg ville bytta den nå ja. Ryker den ville ikke det vært særlig heldig... Hehe! Og nei, tror ikke den er veldig dyr... Søk på gs-bildeler. Der finner du nok pris på den.

Men heis opp bilen å sjekk foringa før du kjøper ny. Kan jo seff være noe annet. Men bruker å bli en romlelyd under gasspådrag når den er gåen...

Skrevet

ville ikke bare kjøpt en mellom aksling. det må være noe rundt den som e slitt. hørte med noen bimmers folk no, og du burde kjekke foringer på bakre aksel og se ka stand hardy koplingen er i. uansett kan du kjøpe mellom aksling billigst brugt. har en 316/318 her om du treng

Skrevet

Ok. Takk for hurtige svar!! setter stor pris på det.

Jeg har ikke noe særlig greie på bil. Men hvis jeg leverer inn til verksted, så kan vel de fikse det?

Men det er sikkert at det er dette? Det er ikke noe høy lyd. Må hørre veldig godt etter for å høre den...

Men saken er den at jeg skal til Sverige om 2 uker :/ Så dette gjør vel det at jeg ikke kan reise nå

Skrevet

Jeg kom på 2 ting som kanskje har sammenheng med dette?

Det har hendt at bilen nykker når jeg slipper clutchen i første gir (når bilen er i ro). I tillegg har jeg merket noen små rykkinger i kjøring i oppoverbakke i første eller andre gir. Men dette trodde jeg bare kom av at jeg har for lite turtall på....

???

Skrevet

jeg hadde det samme problemet. da hjalp det og bytte ( hardy koblingen ) føler eg har sagt det mye idag :) gummi foringen mellom girkasse og mellom aksling :) jekk bilen rett opp og se om den ser herpa ut. ser du mye av stål vaierene inni bør du bytte men ikke noe problem å kjøre på lang tur med det sålenge du ikke spinner ut av alle kryss.

har nett vært i sverige med min og det var ikke noe problemer med d.

Skrevet

hadde samme problemet på min 318. der var det rett og slett boltene som holder mellomakselen og hardy'n sammen som var løse. strammet disse og har ikke hatt problem med det etter. dette skjedde i våres engang.

Skrevet

så dette kan også forklare en klakkelyd som oppstår av og til i oppoverbakke og liten fart? men det er merkelig for det er ikke altid

Skrevet

så dette kan også forklare en klakkelyd som oppstår av og til i oppoverbakke og liten fart? men det er merkelig for det er ikke altid

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...