Just-turbodiesel Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 tenkte å få litt mere krutt i 745i'n... er m102b32 så jeg lurte på å trimme den uten å trenge å klusse noe med innsprutet... har noen noe tips til hva jeg kan gjøre uten alt for store modifiseringer? Tenkte på sette på justerbart trykk og hvor mye kan jeg stille opp med original innmat? evt. hva annet anbefaler dere?
2mMy Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Tror du burde høre litt med Lien her på forumet! han tror jeg har litt peil!
Lien Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 På M102B32 trenger du ingen chip da det ikke er programmert inn et tenningskutt når overtrykket overstiger 0.7 bar. Derfor kan du bare sette på en blødeventil eller trykkbegreningsventil på vakuumet inn på wastegate for å justere turbotrykket. Ved original sprut kan man kjøre 0.8 bar på M106, men er litt usikker på M102 da turbotrykket der er litt høyere fra fabrikk, og motoren har litt andre deler. Jeg har mest peiling på M106 da det er det jeg har selv, men du burde kunne skru opp til i hvertfall 0.8 bar uten problem. For sikkerhets skyld bør du investere i en AF-ratio måler så ikke motoren din går magert. Eventuelt få en lambdamåling på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå