KingB Skrevet August 30, 2007 Skrevet August 30, 2007 Har en 2003 320d M-tech II som har kjørt 72.000km Jeg har et problem med at bilen på lave hastigheter "dunker" seg i gir. Nesten en følelse av å bli påkjørt bakfra. Situasjonen oppstår når jeg f.eks kjører i 20-30 km/t og gir fullt drag opp til 50km/t og slipper gassen fort. Da smeller den fra 2 gir til 3 eller 4 gir, så det slår i hele bilen! Dette er ikke et problem i høye hastigheter. Er det noen andre som ha det samme problemet og evt vet hva som skal til for å fikse det? Har lest om andre her som har byttet Converter på girkassa. Har dette noe med denne saken å gjøre?
Padi Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Jeg får si som alle her inne i forumet. Prøv og bytt oljen.Bmw sier det skal være en olje som ikke behøver og skifte. Men jeg vet ikke helt. Det stemmer med at converteren kan være problemet.Det er jo denne som funker som en clutch og girer når bilen skal gire.Hvis denne er defekt kan det komme de symtomene som du sier. Men jeg ville prøvd og skiftet oljen først.. Glenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå