Gå til innhold

Trenger hjelp ang. høytalere i dører e36.


Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte bilen så fungerte ikke mellomtonen som står i dørene. Forige eier har gjort et eller annet rart her. Jeg ser det går to par med ledninger til høytaler(e) i hver dør. Høyre dør: Det ene paret har fargene blå/brun og blå/hvit, og det andre blå/grønn og blå/brun. (Jeg vet ikke hvilke farger det er i venstre døren enda.) For meg så ser det ut som at det egentlig skal vere mellomtone og tweeter? Dørpanelene mine har kun mellomtone, så jeg lurer på om dørpanelene som egentlig skal vere der har blitt byttet til noen uten tweeter.

Sånn det var koblet da jeg fikk bilen så var en ledning av hvert par koblet sammen og inn i kontakten som skal gå på mellomtone. Dette fungerte ikke.

Jeg har søkt høyt og lavt etter koblingsskjema men finner ingen som ser ut til å passe ledningene jeg har i min bil. Dette f.eks. sier ingenting om blå/grønn ledninger..

http://www.unofficialbmw.com/e36/stereo/

Bilen min er en 94'model og jeg trenger all hjelp jeg kan få :)

M.v.h

Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontsettet som "focal" selger til e36 er kun diskanter og mellomtone. I min e36 er det installert diskant/tweeter og mellomtone i dørene og en liten "Bass" nede ved sparkesidene i dørken. jeg fikk beskjed om å klippe ledningene over de originale mellomtonene å kun montere de nye tweeterene og en toveis bass/mellomtone i sparkesidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg går for å få det som er der orginalt til å fungere først. Monterer også et par tweetere fra pioneer, setter de sånn at det ser nær sagt orginalt ut.

Så etter å ha luket bort all den tyske hjemme-mekken fra forige eier, kan jeg bynne å oppgradere. Tror orginalforsterkeren også har tatt kvelden siden det er koblet noe tjafs rundt den, med strømstjelere :whut: Jeg hater å se sånnt! Hadde jeg nådd tak i forige eier nå skulle han fått seg et par saftige strofer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...