TB328i Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 hvis du skriver bokmål eller liknende, IKKE dialekt, så blir det lettere å forstå hva du mener. eks: leteing, færgen, sefølgele, mesete, knoksen, klatter. Ikke alle er fra Rogaland;)
rolfi Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 hvis du skriver bokmål eller liknende, IKKE dialekt, så blir det lettere å forstå hva du mener. eks:leteing, færgen, sefølgele, mesete, knoksen, klatter. Ikke alle er fra Rogaland;) Knoksen er et bilopphoggeri i Sandnes. I Rogaland blir også bilopphoggeri generelt omtalt som "knoksen", men da med navnet på stedet bak. Knoksen i Sandnes, Knoksen i Bjerkreim osv.
aspstein Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Knoks står faktisk i de fleste norske ordbøker. Henger brev fra norsk språkråd eller hva det er for noe på veggen hos Knoksen i Sandnes. Men resten kan trådstarter styre seg for...
m50teck Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 hehe dokke må ikke ta de så tonkt me dialekt ska prøve så godt eg kan me å ikke skrive de men er ikke alti så lett siden eg skriver de til vanli
Azeton Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 hehe dokke må ikke ta de så tonkt me dialekt ska prøve så godt eg kan me å ikke skrive de men er ikke alti så lett siden eg skriver de til vanli Jeg har veldig lyst og se på jobbsøknadene dine! "de t vanli"
m50teck Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 den va faktisk helt fin er bare an vane eg har me dialekt :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå