Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat det samme på bilen min.

Eneste jeg vet er at det kom etter at jeg hadde ut setene og dermed koblet fra airbagsensoren som sitter i setet.

Er mulig det bare er å nullstille det men er ikke sikker... :(

Skrevet
er det sånn at airbagen ikke blir utløst eller noe da?

Ja hvis det lyser virker ikke airbag,kan være at det er billigere å finne en brukt stol i forhold til pris på rep.

Skrevet

tenkte kansje det hadde noe med å gjøre at forrige eie hadde hoppa over noen servicer.. hm, skummelt å kjøre rundt uten airbag da, iallefall her borte!

men airbagen har vel andre sensorer enn den som er i stolen? den under baksetet f.eks?

Skrevet

Ja hvis det lyser virker ikke airbag,kan være at det er billigere å finne en brukt stol i forhold til pris på rep.

sikker på det?

trodde det var sånn at visst det er brudd i sensormatta i passasjerstolen, så løser airbagen på passasjersida også ut (ved kollisjon) selv om det ikke sitter noen i den stolen.

Skrevet

sikker på det?

trodde det var sånn at visst det er brudd i sensormatta i passasjerstolen, så løser airbagen på passasjersida også ut (ved kollisjon) selv om det ikke sitter noen i den stolen.

ja det stemmer,misforsto litt da jeg leste innlegget,airbag virker uansett så lenge det er strøm på bilen så du har helt rett.

Skrevet
så konklusjonen er at airbagen funker ?

håper det, for disse amerikanerne kan ikke å kjøre bil

Hei! Fikk samme problemet i helgen, jeg koblet ut setet for å tørke opp vann under og koblet da av kabelen til airbag. Snakket med Bmw mekaniker i dag, og han fortalte at det ligger en feilmelding som sier at airbagen er hver koblet i fra. dette må det inn å søkes feilmelding på for å slette det. Airbagen vil løse seg ut nå også, men kun etter 2 min etter bilen er startet når lyset er slukket.

Marius

Skrevet

Mulig jeg ikke fikk med meg alt,men trådstarter har ikke lest feilkoder på sin?Det er enkelte feilkoder som vil forsinke feilkodelampen med å slukke.Den mest vanlige er at det tidligere har vært lav spenning eller at instrumentet har vært koblet fra.Setegjenkjennigsputa sin funktion kan kodes vekk ved defekt pute,men ingen stor/dyr jobb å skifte.Dyrere å skifte airbag som vil slå ut uansett om det sitter noen i sete eller ikke ved en liten kollisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...