sveinen Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Noen der ute som kan hjelpe meg med hva som kan være galtsiden jeg ikke får start på bilen min?? Det er en 98 modell 523iA som nekter å starte... Igår flyttet jeg den 4 meter og startet lett som bare det. Når jeg da skulle starte den igjen en liten stund etter på stoppet den med det samme jeg startet og har siden ikke ville starte. Trodde den var "våt" og lot den stå til i dag, men er i dag like trasig... Har kjørt diagnose, men ingen feilmeldinger er der... Anyone???
sveinen Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 fikk som sagt ikke opp at den ikke gav respons...
TJ Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Opplevde det samme for et års tid siden. Flyttet den bare noen meter, og morgenen etter ville den ikke starte. Kontaktet Bmw, kjørte diagnose uten noen feilmeldinger der. Dette rettet seg derimot plutselig av seg selv, når bilen fikk stått et døgn. Konklusjonen fra Bmw var at den lille starten og stoppen dagen før førte til at det ble pumpet mye bensin inn, som ikke ble brukt opp. Dette førte til at den fikk for mye bensin ved neste start... De antok først at det kunne være kam-/veivakselsensor som var gåen, men dette vises på en diagnose, så det er det nok ikke i ditt tilfelle. Så det eneste tipset mitt er at du lar den stå litt til før du prøver igjen. Og er du heldig så har du samme problem som jeg hadde den gang. HVIS den skulle starte da, så tar du deg en god kjøretur i hvertfall, og ikke stopper den med en gang igjen...
H.Fjeld Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Har hatt dette på min også. Våte plugger- Ta ut pluggene og tørk dem eventuelt bytt. H.Fjeld
///MoePower Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Vanlig problem på mange BMW`er, de går seg "sure" rett og slett. Løsningen er å ta ut pluggene å tørke de, holde de over en flamme eller rett og slett bytte de når man først har de ute. Starter man og bare skal flytte noen få meter, så lønner det seg å la motoren gå seg litt varm eller "ruse" den opp rundt 2000rpm et par ganger før man stopper den for å få blåst ut litt. Jeg tipper det er for at kaldstartdysen ennå sprøyter inn en del ekstra bensin frem til bilen får opp temperaturen, og derfor får den problemer med å anntenne bensinen på de våte pluggene igjen neste startforsøk. Å bare la bilen stå til den selv tørker kan ta flere dager, kanskje en uke, spesielt hvis man har hatt opptil flere misslykkede startforsøk, så da er det enklest å bare tørke pluggene og få det overstått.
Bonden Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Det er ikke noen kaldstartdyse på disse modellene ,men mengden bensin som gis ved oppstart er så stor at pluggene kan bli våte hvis den ikke får gå litt etter start.Det kan ofte lykkes å få start igjen hvis man holder full gass mens man kinner på startern lenge.
sveinen Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 Da har jeg fått start på bilen... Fikk laddet opp batteriet og kinnet til den startet.. Går nå slik som den skal.. Takk for alle som har kommet med gode råd!! Keep up the good work
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå