Gå til innhold

Koble to relè sammen? Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenges kjapt svar her...

Er det noen som vet åssen man kobler to relè sammen? Det er kun èn bryter som skal brukes, opp og ned bryter. Dette er til en heis til anlegget.

Jeg får den til å gå den ene veien med kun ett relè, men når jeg skal koble til det andre relèet for å få den til å gå andre veien når jeg trykker ned, sier det bare klikk klikk i begge relèene.

Spørsmålet mitt er da, er det noen som har et koblingsskjema til dette eller som kan forklare? 5 uttak på relèet!

Tusen takk på forhånd :)

Skrevet

oki.

Så du skal bruk bryteren til styre strøm og hoved strømmen skal gå igjenom relet?

Hvordan kompinenter har du der? bare 2 rele og en bryter?

Hvor mange ut tak er det på bryteren?

Skrevet

Det stemmer.

2 Relè og 1 bryter!

Må vel bli noe slikt som dette?: http://www.bstuning.no/Pics/kjorelys.jpg

Det er en vippebryter. Det har vært slik før, men i og med det var kortslutning under kassa i bilen så måtte relè og ledninger skiftes ut.

Det er 3 uttak på bryteren. Ledningene på denne er ok, slik som det alltid har vært..

Skrevet

Det er en heis som heiser opp et rom der forsterkerene står. Har vært en show bil dette. Det er en heis, pluss minus/opp ned. Skal koble to relè sammen, ett for at heisen skal gå opp, ett for at heisen skal gå ned.

Må jo koble disse to sammen siden det er kun en vippebryter....

Skrevet
Styrestrøm

- Til 86 ut 85 + på bryteren

Hove strøm

+ 87 ut 30 til motor

Sånn skal du gjør med begge relene.

På relene så står det ett nr under.

Styrestrøm

Minus på 86 og 85 til pluss på bryteren opp eller ned

Hoved strøm

Pluss inn på 87 fra batteriet og 30 skal gå til motoren for å skyv inn eller ut.

Skrevet

Jada jeg får til det ene relèet, da går den opp, men spørsmålet mitt var jo da hva jeg må koble sammen fra det relè 1, til relè 2 for at den skal ned..

Skrevet

det vart feil. men vist du følger det som sto på net siden der så blir det nesten riktig.

den andre relet skal komples motsatt av den andre. der plussen går på den andre skal det var minus på den andre.

For står du?

For at man må snu kresten når den skal gå motsatt vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...