Gå til innhold

Ingen av subene mine fungerer?!


 Share

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg vet at det er en slik tråd fra før av, men for å klarne litt opp her så lager jeg ny for å være på den sikre siden..

Jeg skal senere i dag ut på verksted igjen med bilen for å få fiksa opp i dette anleggsproblemet og vil derfor ha alt for meg som kan være feil

Hin dagen så sluttet plutselig subene å virke. Er kun framhøyttalerene som fungerer. Jeg vet ikke om dette kommer av at jeg heiste opp anlegget og noe kom i klem når jeg satt det påplass igjen, men det tviler jeg litt på..

Saken er ihvertfall at lysene på forsterkerene lyser, sikringene er hel og fin..

Spørsmålet er hvor jeg skal begynne feilsøkingen etter dette?

I og med at alle forsterkerene lyser så er vel remote kabelen iorden.. men siden INGEN av subene gir dunk fra seg, da må det jo være en smal sak å finne ut av. Noen av subene skal vel dunke om èn forsterker er dævv?!

Mulig jordingen? Må vel da finne ut av hvor alle jordingene sitter.. blir ikke så lett tror jeg..

Hva med signalkablene? Kan disse være ødelagt sånn uten videre?

Vil tror det er subene som har mista jord. Om det er alle så må vel alle subene være jordet på akkurat samme plass? Hva med strømtilførsel til subene? Jeg kan vel måle meg fram til om disse får strøm.. ?!

Høres det ut som jeg har litt kontroll på feilsøkingen som skal settes igang senere, eller er jeg på bærtur?

Har alltid spilt musikk med motoren igang..! Så er nok ikke batteri..

Setter pris på all hjelp jeg får! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at det var remote kabelen utrolig nok. Men når vi kobla til ny remote så var d ikke tegn til liv igjen.. må være signalkablene nå..

Nå gidd jeg ikke mer løfting av beistet.. nå får den bare kjøres inn til bilradiospesialisten..enkelt å greit.. over 600 kr timen, men dem fikser det på et par timer så...blir jo nervevrak av å holde på med det der tilslutt..

Sjekk remoten din du og, at alle forsterkere går på, sjekk signalkablene som går fra forsterker og til spiller.. sjekk at de sitter skikkelig fast! Og sist, men ikke minst sjekk om du har skikkelig jord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som aux (linje) utgang på cd spilleren har takka for seg,

test ved at du tar en mp3 /bærbar cd spiller med en mini jack som forgrener seg til phono kabel,

så setter du mp3 spiller på, slår på annlegget i bilen, kommer det lyd? om det gjør det, er det cd spilleren i bilen din...

forstod du hva jeg mente med dette? hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår...

JEg har for meg hva som er gale, det er remote kabelen som må skiftes ut, signalkablene må sjekkes at de er ok, hvorfor det bare suste i subene og ny kondensator må monteres..

Dette er ikke en jobb jeg gjør selv, jeg vil ha det skikkelig gjort engang for alle!

Noen som er interessert i å ta på seg jobben? Om ikke så blir bilradiospes. noen lapper rikere... Gi meg en lyd om noen er interessert i å hjelpe meg i bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...