Gå til innhold

Godkjenningspapirer Eibach senk m.m.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg fram for å få godkjent bilen min (E39) med eibach senkesett? Skal ha den på EU'n så regner med at det må gjøres. Noen som vet hvor jag kan få tak i papirene? Har fått papirer på forstillingskontrollen, er vel bare det jeg trenger? (TUV + forstilling?)

Og noen som vet om det er kjangs for å få godkjent E39 med 19" felg? (245 + 285) ? Skal vel noe til sikkert :?

En ting til. Airbag-lampa lyser pga beltestrammerfeilen. Noen som har fått godkjent bilen selv om denne lampa lyser? Kanskje hvis en har utskrift fra diagnose som sier at det er beltestrammeren?

Noen inspill her hadde vært flott folkens!

Skrevet

hvis du går inn på dekkdim under teknisk til venstre på sida her så finner du ut hvor store hjul du kan få bilen din gidkjent med.

jeg har fått min e34 godkjent me 19"felger me de er bare 235/35/19

Skrevet
Her kan du finne TUV papirer på fjærene.

http://www.eibach.de/index_2.php?LID1=1 ... D4=0&MODL=[D]5er%20E39%20(5/D)%20Limousine[/D][E]5-series%20E39%20(5/D)%20Sedan[/E]&SPA=1&C_lang=en&STEP_2=1&STEP=1&STEP_3=1&HRST=BMW&STARTLIST=1

Forøvrig fikk jeg min eu godkjent uten spørsmål. Har også eibach pro system senkesett. Og det står ingenting i vognkortet om at bilen er senket. Dett var på NAF.

Den linken bør gjøres sticky!

Vel, jeg prata med gutta som skal ta EU'n. De hadde ikke noe problem med å se gjennom fingrene med brede 19"s, men de kunne ikke slippe gjennom bilen med senkesettet da de allerede hadde tatt hjulstilling til de nye fjærene som er datert lenge før eu-kontrollen...

Takk for hjelpa!!

PS er det greit med 19" felger uansett, så lenge ikke rulleomkrets avviker mer enn 5%? Hva med bredda? Må ikke bilen være "typegodkjent" med felger i den enkelte dimmensjon? Kom E39 i det hele tatt med 19" felger? (m5 elns)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...