Tom-Erik ///M5 Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 vann temp, olje temp og olje trykk målere skal monteres. Men må nok kjøpe svarte. Det blir nok penere
Tom-Erik ///M5 Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Da må jeg gjøre litt med motor og motorrom.. skal ordne opp i ledninger og lakkere oppigjen toppdeksele og litt annet småtteri Vis jeg får solgt m5en i høst, Så får nok bilen litt puste hjelp i vinter
oddis Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Turbokonvertering blir grisemoro, og dyrt S50ene tåler dårlig ladetrykk på orginal innmat. Bruker du org oljekjøler på motoren din? Klarer den isåfall å holde tempen godt nok nede? Skrik ut om du vil selge carboninnsuget
Tom-Erik ///M5 Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Blir det turbo bygg så kommer jeg til og bygge det helt fra bunn.. Fikk en pris av pure-pf.com Wiseco smidda kolvar 86.5mm borr 8.8cr 10000 H-profil vevstakar 7200 Balansering 2500 Borrning block 2500 Pyramidringar inkl jobb 4500 ARP bult toppen 2500 ARP bult ramlager 2000 Ihopmontering motor,inslipning kolvringar 10000 Modifiering plenumkammare 1000 Blästring pulverlack motorkåpor,insug m.m 2500 Renovering topplock, styrningar och mirafräsning 4000 sum 48700 Det er bare det som må gjøres med motor.. Jeg bruker den orginale olje kjøleren som sitter på s50 motoren, kansje det er får dårlig kjøling noe som gjør at jeg fikk rådebank? Mye er du intr i og gi for innsuget?
oddis Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Hehe, så kommer grenrør, turbo, wastegate, datasprut, coiler, tennplugglednigner, tennplugger i rett grad , dyser, intercooler, dump, bensinpumpe, bensintrykkregulator, catchtank, slanger, trykkrør, klemmer, eksosflenser, oljeretur, trykkslanger ++ og clutch. For ikke å snakke om alle vanlige slitedeler, som oljepumpe, racing strammesats, simringer, pakninger -alt. Og siden det er S motor er alle delepriser syke. Skal man først overlade en S motor er det lurt å dytte iveien med skikkelig deler tvers gjennom. Det baller på seg Har regna på detta regnestykket og snudd og kødda hver uke i snart 8 mnd nå, men jeg klarer ikke å få det under 100k. Blir ofte jævlig dyrt da snøballen ruller.. Den orginale oljekjøleren har jeg hørt mange har problemer med fordi den kjøler for dårlig (140 graders oljetemp.. ). Går for en Earl 25 rader jeg, så får vi se om det holder Innsuget: PM.
Tom-Erik ///M5 Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Da er det tid for oppdatering. Straks er garagen ferdig isolert og klar til og flytte inn i. Da kan jeg skru i t shorte selv om det er 20 blå ute Vurderer litt frem og tilbake ang turbo noe som frister med det koster mye, Noe som er litt dumt når man snart skal bygge hus. Men får se hva jeg tar meg rå til Vurderer litt k-sport bremser og understell..
Gjest Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Tøft prosjekt! Bygg turbo. Dyrt men vert hver en krone. Jeg har k-sport understell og bremser på min e30. Billig og bra. MYE for pengene!
Tom-Erik ///M5 Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Har du det coilover kitet de selger på gs for 13lapper?
Gjest Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Jeg har det kittet der du bruker org fjørbein. Det til 13 er vel det samme bare att du slipper å bygge om.
E30_Dale Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Tøft med carboninnsug! Grei passform eller?
Tom-Erik ///M5 Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Det var ebay innsug så det var grei passform.. Men måtte kappe og tilpasse det for og få det i e30..
quattroroad Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hei. morro å se igjen gamle bilen min gitt;) må si den ser forsatt bra ut... var jeg som lakka den, senka osv... prata med dg i fjor mener jeg ang bilen da du vurderte salg... bygg turbo, så kjøper jeg den igjen av deg når du er livredd bilen, hehe;) kjøpte mg faktisk e30 på torsdag, 89 mod 325ix... er uten tvil noe spesielt når ein køyrer e-30;) måtte ha en vinterbil, men har planer om turbo på den oxo;) skal følge med videre på bilen "vår", d blir spennende. fortsett med d gode arbeidet ditt!!!
Tom-Erik ///M5 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 hei. morro å se igjen gamle bilen min gitt;)må si den ser forsatt bra ut... var jeg som lakka den, senka osv... prata med dg i fjor mener jeg ang bilen da du vurderte salg... bygg turbo, så kjøper jeg den igjen av deg når du er livredd bilen, hehe;) kjøpte mg faktisk e30 på torsdag, 89 mod 325ix... er uten tvil noe spesielt når ein køyrer e-30;) måtte ha en vinterbil, men har planer om turbo på den oxo;) skal følge med videre på bilen "vår", d blir spennende. fortsett med d gode arbeidet ditt!!! Bilen er fortsatt meget pen den.. Ja stemmer det at du prata med meg da jeg vurderte og selge bilen.. Bilen skal forbli orginal utvendig. Skal ikke gjøre så mye med den interiørmessig. skal prøve og holde den orginal der og.. Men motoren blir kansje ikke orginal Blir god og få den inn i varmen igjen og få begynnt med bilen igjen.. Ikke fristene og skru i minus grader Sant det. E30 er et artig kjøretøy... Det er no spesielt med de bilene syns jeg da
Tom-Erik ///M5 Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Da har jeg endelig bestemt meg. Skal satse på understell og bremser framfor turbo. Da bilen går godt nok foreløbig. Har laget en liten plan på hva som skal gjøres med bilen før sommer sesongen 2009: Målet er og bli ferdig med bilen. og få skilt til april 2009 . Da bør jeg har god tid... Bilen blir værende som den er i dag utvendig.. Men siden bremsene er så store må jeg ha 17" felger så de blir bytta ut.. Skal tiltet bilen opp på siden For å få rensket alt av techtyl og dritt, for så å lakkere den i bilens farge under. Planer fremmover er samle inn alt av deler som mangler, der hovedpri vil bli understell, da jeg har det syns motoren funger bra i denne bilen. eneste som mangler er bremser så tror jeg dette blir en artig bil til sommeren hjul: 17` alpina replika felger Bremser: K-Sportracing bremsekit fram E-30 8 stempels caliptere og 330mm skiver K-Sportracing bremsekit bak E-30 6 stempel caliptere og 330mm skiver Understell: K-Sportracing coilover kit E-30 51mm, Racing oppsett på dempere eksos: Nytt eksosannleg skal ordnes: vurderer Eksosmester AS der utfører de alle slags reperasjoner og bygginger av eksosanlegg på alle slags biler... SIKKERT svin DYRT...http://www.eksosmester.no/ Så skal jeg kjøpe litt småtteri ellers: Nye blinklys sorte de lykter K-Sportracing shortshift Justerbar K-Sportracing topplager bak E-30/36/46 K-Sportracing Støttestag 215-260mm justerbart Uniball Fjærbeinsstag E-30 6sy +++++++++++++ Nå står bilen i et stort party telt.. Bedre en ikke no.. Så i løpet av helga håper jeg jeg får kjørt bilen inn i varmen
quattroroad Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 uff.... blir så lei meg når eg ser igjen bilen... er jo så FIN!!! blir grisetøft med sorte de-lykter! selger du mim felgene til meg eller?? hadde vært morro å tatt ein tur å sett på bilen igjen. er det noe håp i hælvette å få godkjent bilen med den motoren el??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå