Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, skal ha datasprut til min e30 m3 2.5, carbon innsug++

lurer da på hva jeg skal gå for...??

noen som har noen erfaringer, eller tips?

hva med alpha-N?

Skrevet

Jeg kjører Autronic SM4 på Volvoen. Er ganske fornøyd med det, men stiv pris. Pectel er og et bra sprut, der er kontaktene til dyser og sensorer ferdig loddet på ledningsnettet. Skal være i samme klasse som Autronic. Et billig alternativ er jo Megasquirt..

Skrevet

Veldig avhengig av hvem du skal bruke på å justere det inn.

Og hvor nøyaktig du skal ha det.

Jeg bruker Motech på rally bilen og jeg bruker Per Guldbrandsen til å mappe det.

Han selger det, kan mappe det, og skaffer deler til det.

Skrevet

Autronic skal være det enkleste og det som tar kortest tid å mappe sier de. Jeg kjører SM4 opp mot MSD 6A tenningsforsterker og MSD SS coil. Forsterkeren kjører 240v på polene til coilen :D Ikke sett turteller på den kan du si:)

MoTec skal være bra det, men det er jo dyrt det og. Typisk japse sprut.

MegaSquirt holder man seg borte fra, det er billig jalla greier. Skal du invistere i sprut så gå for noe ordentligt.

Erfaringen jeg har med Autronic er kun positivt sett bort fra prisen. Jeg kjører hall givere. En giver med dobbel referanse på svinghjul og en giver med enkel referanse på kamdrev. Av andre sensorer så er det luft-temp i innsuget og vanntemp. Jeg kjører jo MAP-sensor siden jeg har turbo. Du må da kjøre noe som heter BARO på din sugis. Kan fortelle mer, men nå er det leggetid for verft arbeiderene.

Må jobbe nå som man har kjøpt seg M3;)

• 1 month later...
Skrevet

hehe. neida :wink: lurer egentli på å ta me bilen til köhler igjenn, han har ferdig laget ECU som går på original pluggen som er beregnet til oppsettet mitt, siden det er han som har bygd motoren :wink: men det koster litt.... ca. 20000 kr+, det er med mapping på rulle.

gleder meg til våren ja.... :P:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...