Bimmerlars Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Finnes det noen som har heisa nedi V10 motor og 6-trinns kasse fra Dodge Viper i en BMW E30? Mon tro om det får plass. Den ser ikke så altfor stor ut. Må jo være et kongeprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Du får prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Tja.. Hva med en motor fra spitfire? Eller pressa neddi 2stk motorsykkel motorer som du turbolader og kobler sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 2, 2007 Forfatter Share Skrevet September 2, 2007 Noen som har linker til noen litt unormale E30 motorombygninger? Artig å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Det ligger en LS1/2 i E30 (?) på bimmerforums.com (under Engine conversions). Jeg har sittet å vurdert V8 i E30n en god stund nå, og jo mer jeg leser, regner og diskuterer det jo mer har jeg lyst til å gjøre det. For ikke å banne i kirka, men det budsjettet jeg har satt opp for M20/M50 turbo overgår det det ville kosta å få en fabrikksny motor med 500sugehk, 6 trinns kasse og skikkelig datasprut (!). Priser på alt av amerikanske motor(/deler) er jo til å bli grønn og rød av misunnelse. Utvalget er forsiktig sagt - en drøm. Fundert mye på en smallblock i E30, ala en LS7 fra Corvette. Med tørrsump, ny motorteknikk og 505hk med sperre på 6800rpm virker det som en meget ok motor, men det er lovlig stor. Virker som det er noe som er gjort før. Så får man en skikkelig T56 kasse i tillegg. Imidlertidig hadde jeg ikke sagt nei takk til en 572 i E30... spørs om det får plass. .. Imidlertidig overgår S85B50 i E30 det aller meste! Men motor og kasse er jo MINST 150 000kr, brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Noen som har linker til noen litt unormale E30 motorombygninger? Artig å se Denne er finfin... 814hk/1075Nm http://www.limmet.se Her er en med en V12 motor... http://www.bmw-power.de/.../roberts_350_uebersicht.htm Terje Christiansen (SS performance) har en E30 med over 1000hk.. Søk på nettet så vil du finner mye rart.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Han sikter nok ganske sikkert til noe med ikke-BMW motor. Disse du lister opp er ganske kjente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Han sikter nok ganske sikkert til noe med ikke-BMW motor. Disse du lister opp er ganske kjente Hmmm.... Ja da melder jeg pass.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 hmm ligger en e30 med supramotor til salgs på autodb.. mulig den ligger her og, men den har du vel allerede sett.. vipermotorn i e30 har jeg aldri hørt om men mye heftige saker på diverse utenlandske bimmer-forum som nevnt ovenfor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 3, 2007 Forfatter Share Skrevet September 3, 2007 Har sett de som er nevnt her nå. Også den med LS-1. Ja, Oddis, du sier noe når du nevner at man faktisk får en V8 med 500 sugehester og kasse som tåler det til prisen av en ordentlig M20/50 turbo.. Må jo være brutalt rått å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 Kan bli trangt i en E30 dette da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 Så en tysker som hadde byggd om en opel rekord coupe fra 70 tallet med vipermotor. Han hadde kappa friskt i torpedon for å si det sånn og med tanke på at e30 har mindre motorom enn en rekord tror jeg dette kan bli en stor utfordring, men alt lar seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 3, 2007 Forfatter Share Skrevet September 3, 2007 Ligger en 8,3 liter versjon fra nyeste viperen på ebay nå. 500 gamp. Noen som tør å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Ligger en 8,3 liter versjon fra nyeste viperen på ebay nå. 500 gamp. Noen som tør å prøve? Ja, du tør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 Dersom jeg hadde hatt såpass med penger til overs, så ja, men dessverre. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå