Gå til innhold

m50b25 racingmotor


esben86
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt rykter om at bmw hadde et prøveprosjekt i 1991 med m50b25 motoren i et lemans løp eller noe slikt og satte da brukte motorer fra dette løpet inn i nye bmw 525i fra 1991 ikke alle nye men noen for å se hva som holdt lengst. det jeg lurer på er om noen har mer informasjon om dette for å finne ut om jeg har en slik motor eller om det er bare tull hele greiene.

høres jo sansynlig ut siden motorene i 5 serien vanligvis holder lenger enn i 3 serien.

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

høres jo sansynlig ut siden motorene i 5 serien vanligvis holder lenger enn i 3 serien.

takker for alle svar:)

Var vel heller DEN påstanden vi prøvde å bryte ned.. Så om ikke 5 serie motoren holder lengre ved lik bruk, så vil vel det si at det ikke kan høres sannynlig ut?

Syns bare det høres rart ut.. Om den motoren du nevner her satt i en "le mans" maskin? Burde ikke disse da være trimmet litt mer enn originalt? Virker bare usannsynlig at bmw putter noe "left overs" over i normale biler, bare fordi de hadde på lager...

vel vel.. Er vel ikke usnnsynlig.. Hadde vært en artig historie.. Vi får høre hva Gunnar eller fredrik har å si.. De pleier å ha ganske peil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe okey. ikke meningen å lage heftig diskusjon om hva som holder lengst siden dete er basert på noe jeg fikk høre.

det jeg fikk høre var at den motoren som var i lemans var på ca 210hk men vet jo ikke. får jo samme i andre ut av en chip:)

På Le Manes så holder det nok ikke med 210hk,

der ligger dem på snitt fart på 210km/t og topp hastighet på ca320km/t

der har ingen M50B25 hold følge med noen som helst i 24timer i strekk. i så fall har den kommet på siste vist ikke motoren har gått til helvete.

Og 210hk bare med en chip. trur det ikke før jeg får se det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer sannsynlig at motorene går fra gatebiler til løpsbiler enn omvendt\, for å få innkjørte blokker der spenningane i den var ute pga at den har verdt kald/varm mange ganger. Var verdtfall sånn i gamle f1 mener jeg.

Ja no prater du om go gamle M10B20 motoren. sånn gjor dem med den motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe okey. ikke meningen å lage heftig diskusjon om hva som holder lengst siden dete er basert på noe jeg fikk høre.

det jeg fikk høre var at den motoren som var i lemans var på ca 210hk men vet jo ikke. får jo samme i andre ut av en chip:)

På Le Manes så holder det nok ikke med 210hk,

der ligger dem på snitt fart på 210km/t og topp hastighet på ca320km/t

der har ingen M50B25 hold følge med noen som helst i 24timer i strekk. i så fall har den kommet på siste vist ikke motoren har gått til helvete.

Og 210hk bare med en chip. trur det ikke før jeg får se det

hvis du ser på for eksempel superchip så går man fra 193hk til 209hk med bare chip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka skal jeg se på? 192 til 209hk. noen bevis for det? er det ikke noe sånt man får med en KN filter og defekt anlegg da? :lol:

hehe ikke akkurat. vet du hva en chip jør?

den optimaliserer den orginale programvaren til motoren og gir på ekstra bensin og luft. dermed mer dreiemoment og hk. kn filter og "defektanlegg er bare tull gir bare litt grommere lyd.

og er forresten bilmekaniker så litt peiling har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...