Gå til innhold

turbo prosjekt og div spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å bygger turbo på min bmw 325i e36 nå, men har ikke kommet noe langt enda, har fått intercoolern å rør osv,

Nå driver jeg å demonterer alt som skal demonteres for å gjøre klart til at manifolden og turboen kommer,

Men det som er problemet er at jeg ikke helt veit hva jeg gjøre,har prøvd å skrudd av eksos annlegget idag men bare fått av 4 skruer, de sitter som f.

Så nå hører tviler jeg på om jeg skrur riktig, å om jeg skal skru av manifolden imen den sitter i eksosen`?

Skal legge ut bilder imorgen så får dere se mere nøyaktig hva jeg mener!,

Men de som driver å bygger selv kan dere slenge inn et ord hær? =) hadde jeg satt pris på.

Vill bli ganske fort ferdig;D

Hilsen Simon

Skrevet

hmm.. enkleste er å løse eksosanlegget fra manifolden.. er vel totalt 6 skruer som holder det sammen.. 3 på hver down pipe fra manifolden..

så er det bare og begynne og løse alle de sikkert noen og 30 skruene som holder manifolden til motoren.. de 6 skruene som holder eksosanlegget fast i manifolden kan sitte noe helt forjævli.. kjent for og gro fast.. men da bruker du bare en latmannsarm å tar i og knekker hele bolt jævelen.. siden du ikke skal bruke eksosmanifolden.. håper du får det til.. 325 med turbo e fuuuun.. ;) sørg bare for og få nok bensin.. visst ikke blir det dyrt!

Skrevet

Okey:) takk for svar,

Nå har jeg løsnet eksosen ifra manifold å har bare litt igjen før eksosen er løs.

de som har montert turbo på rekke 6ere før har dere noen tips?

og er det noen deler eller pakninger som jeg burde annskaffet for videre montering? fks ny pakning til bunnpanna eller noe? sikkert endel småting jeg må huske på,

håper på svar :)

tenkte å Legge ut bilder men får det ikke til :( skal prøve igjen senere når jeg har noen til å hjelpe meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...