Gå til innhold

M50b20 Turbo som Fusker \Henger ved turtall over 3500rpm


Anbefalte innlegg

Skrevet

FEILEN VAR LITT LEKKASKJE PÅ TRYKKSLANGER. +AT JEG HAR BYTTET TIL NGK PLUGGER:)

Har en m50 Turbo m/ tillegssprut som bygynner å fuske over 3500rpm og oppover.

Her er litt fakta:

Turbokitt fra a-dekk as

byttet til kaldere plugger NGK BKR7EIX

større bensinpumpe 255l

montert trykkregulator (4bar grundtrykk)

kjører 0,6bars trykk

orginal motor

Tillegssprut med mapsensor 1 extra dyse i innsugsbelgen 391cc

Noen som har peiling på hva det kan være! skjekket det meste nå!

Begynner og lugger å rykke over 3500rpm. på a/f metret viser den at den får nokk bensin!

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
NGK plugger??

det er denso ic 22 plugger! kjøpt hos bilextra. det er samme plugger som a-dekk anbefalte. bare at det er overgangsnummret til denso. har det noe å si da mener du? gikk bra før. kjørt 3000lm med turbokittet nå

Skrevet
litt offtopic.. hvordan funker dette kittet på den motorn? hvis det har funket til deg enda da..?

funket bra dette helt til fuskingen bygynte. stor forkjell ellers ja. bare dette probleet nå.

Skrevet

På m20b25'n jeg hadde, så funka det heller dårlig med denso plugger.

Den funket kun med ngk bp6es eller hva de het..

Lenge siden nå vettu, men som sagt så var det rett og slett typen plugg som var avgjørende for min del den gangen.

Gikk greit ved opp til halv varm motor, for deretter og begynne og fuske når den ble varm.

Skal også sies at den fusket ikke før ladetrykk var på 0,4-0,5 og oppover.

Passerte 1 bar så var det helt jævlig.

Fikk på plass ngk pluggene så var det hele en ny opplevelse igjen.

Legger til at andre pluggtyper fungerte ok i noen få dager (kvelder) før det fusket igjen.

Skrevet
På m20b25'n jeg hadde, så funka det heller dårlig med denso plugger.

Den funket kun med ngk bp6es eller hva de het..

Lenge siden nå vettu, men som sagt så var det rett og slett typen plugg som var avgjørende for min del den gangen.

Gikk greit ved opp til halv varm motor, for deretter og begynne og fuske når den ble varm.

Skal også sies at den fusket ikke før ladetrykk var på 0,4-0,5 og oppover.

Passerte 1 bar så var det helt jævlig.

Fikk på plass ngk pluggene så var det hele en ny opplevelse igjen.

Legger til at andre pluggtyper fungerte ok i noen få dager (kvelder) før det fusket igjen.

Har bestilt NGK plugger nå BKR7EIX Håper det blir bedre med di pluggne

men er det ingen som har hatt problemer med luftmengdemåleren da? nytt problem og nå.

virker som den kutter helt fra bånn av også.dauer helt ut på lavt turtall av og til. smeller og feiltenning i insuget også. så plutselig kan den bli normal igjen.

noen forslag?

Skrevet

Glemte også og si at jeg banket inn gappen fra 0.7 til 0.5 på samtlige plugger..

Bortsett fra det kan jeg ikke skjønner hvorfor bilen fin fjusker. Med mindre du har jusert den inn. Hvor lander holder du til?

Skrevet
På m20b25'n jeg hadde, så funka det heller dårlig med denso plugger.

Den funket kun med ngk bp6es eller hva de het..

Lenge siden nå vettu, men som sagt så var det rett og slett typen plugg som var avgjørende for min del den gangen.

Gikk greit ved opp til halv varm motor, for deretter og begynne og fuske når den ble varm.

Skal også sies at den fusket ikke før ladetrykk var på 0,4-0,5 og oppover.

Passerte 1 bar så var det helt jævlig.

Fikk på plass ngk pluggene så var det hele en ny opplevelse igjen.

Legger til at andre pluggtyper fungerte ok i noen få dager (kvelder) før det fusket igjen.

Har bestilt NGK plugger nå BKR7EIX Håper det blir bedre med di pluggne

men er det ingen som har hatt problemer med luftmengdemåleren da? nytt problem og nå.

virker som den kutter helt fra bånn av også.dauer helt ut på lavt turtall av og til. smeller og feiltenning i insuget også. så plutselig kan den bli normal igjen.

noen forslag?

Mener bastant at du burde gå for 6 på varmeverdi på ngk pluggene.

Viktig for og unngå bank og stempelras..

Jeg hadde datasprut, så lmm var ikke et tema på den.

Men ja.. Den kan jo seff kødde til no grønnjævlig den.

Om du kobler av lmm og tar en pen prøvetur da.. Går den bedre/reinere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...