2fast4u Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 FEILEN VAR LITT LEKKASKJE PÅ TRYKKSLANGER. +AT JEG HAR BYTTET TIL NGK PLUGGER:) Har en m50 Turbo m/ tillegssprut som bygynner å fuske over 3500rpm og oppover. Her er litt fakta: Turbokitt fra a-dekk as byttet til kaldere plugger NGK BKR7EIX større bensinpumpe 255l montert trykkregulator (4bar grundtrykk) kjører 0,6bars trykk orginal motor Tillegssprut med mapsensor 1 extra dyse i innsugsbelgen 391cc Noen som har peiling på hva det kan være! skjekket det meste nå! Begynner og lugger å rykke over 3500rpm. på a/f metret viser den at den får nokk bensin!
Vegar br. Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 litt offtopic.. hvordan funker dette kittet på den motorn? hvis det har funket til deg enda da..?
2fast4u Skrevet September 5, 2007 Forfatter Skrevet September 5, 2007 NGK plugger?? det er denso ic 22 plugger! kjøpt hos bilextra. det er samme plugger som a-dekk anbefalte. bare at det er overgangsnummret til denso. har det noe å si da mener du? gikk bra før. kjørt 3000lm med turbokittet nå
2fast4u Skrevet September 5, 2007 Forfatter Skrevet September 5, 2007 litt offtopic.. hvordan funker dette kittet på den motorn? hvis det har funket til deg enda da..? funket bra dette helt til fuskingen bygynte. stor forkjell ellers ja. bare dette probleet nå.
2fast4u Skrevet September 5, 2007 Forfatter Skrevet September 5, 2007 NGK plugger?? med riktig gap? hva anbefaler du da? Denco IC22 heter di. kaldere
Ballder Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 På m20b25'n jeg hadde, så funka det heller dårlig med denso plugger. Den funket kun med ngk bp6es eller hva de het.. Lenge siden nå vettu, men som sagt så var det rett og slett typen plugg som var avgjørende for min del den gangen. Gikk greit ved opp til halv varm motor, for deretter og begynne og fuske når den ble varm. Skal også sies at den fusket ikke før ladetrykk var på 0,4-0,5 og oppover. Passerte 1 bar så var det helt jævlig. Fikk på plass ngk pluggene så var det hele en ny opplevelse igjen. Legger til at andre pluggtyper fungerte ok i noen få dager (kvelder) før det fusket igjen.
2fast4u Skrevet September 8, 2007 Forfatter Skrevet September 8, 2007 På m20b25'n jeg hadde, så funka det heller dårlig med denso plugger.Den funket kun med ngk bp6es eller hva de het.. Lenge siden nå vettu, men som sagt så var det rett og slett typen plugg som var avgjørende for min del den gangen. Gikk greit ved opp til halv varm motor, for deretter og begynne og fuske når den ble varm. Skal også sies at den fusket ikke før ladetrykk var på 0,4-0,5 og oppover. Passerte 1 bar så var det helt jævlig. Fikk på plass ngk pluggene så var det hele en ny opplevelse igjen. Legger til at andre pluggtyper fungerte ok i noen få dager (kvelder) før det fusket igjen. Har bestilt NGK plugger nå BKR7EIX Håper det blir bedre med di pluggne men er det ingen som har hatt problemer med luftmengdemåleren da? nytt problem og nå. virker som den kutter helt fra bånn av også.dauer helt ut på lavt turtall av og til. smeller og feiltenning i insuget også. så plutselig kan den bli normal igjen. noen forslag?
Azeton Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 Høres ut som det blåses ut gnist.. Prøv med noen andre plugger først!
2fast4u Skrevet September 8, 2007 Forfatter Skrevet September 8, 2007 Høres ut som det blåses ut gnist.. Prøv med noen andre plugger først! skal prøve å bytt pluggene først jeg:) Takker
Azeton Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 Glemte også og si at jeg banket inn gappen fra 0.7 til 0.5 på samtlige plugger.. Bortsett fra det kan jeg ikke skjønner hvorfor bilen fin fjusker. Med mindre du har jusert den inn. Hvor lander holder du til?
Ballder Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 På m20b25'n jeg hadde, så funka det heller dårlig med denso plugger.Den funket kun med ngk bp6es eller hva de het.. Lenge siden nå vettu, men som sagt så var det rett og slett typen plugg som var avgjørende for min del den gangen. Gikk greit ved opp til halv varm motor, for deretter og begynne og fuske når den ble varm. Skal også sies at den fusket ikke før ladetrykk var på 0,4-0,5 og oppover. Passerte 1 bar så var det helt jævlig. Fikk på plass ngk pluggene så var det hele en ny opplevelse igjen. Legger til at andre pluggtyper fungerte ok i noen få dager (kvelder) før det fusket igjen. Har bestilt NGK plugger nå BKR7EIX Håper det blir bedre med di pluggne men er det ingen som har hatt problemer med luftmengdemåleren da? nytt problem og nå. virker som den kutter helt fra bånn av også.dauer helt ut på lavt turtall av og til. smeller og feiltenning i insuget også. så plutselig kan den bli normal igjen. noen forslag? Mener bastant at du burde gå for 6 på varmeverdi på ngk pluggene. Viktig for og unngå bank og stempelras.. Jeg hadde datasprut, så lmm var ikke et tema på den. Men ja.. Den kan jo seff kødde til no grønnjævlig den. Om du kobler av lmm og tar en pen prøvetur da.. Går den bedre/reinere da?
Azeton Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Jeg brukte NGK 6 i varme verdi. Husker ikke navnet på de men det fungerte uten fjusking ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå