2fast4u Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Glemte også og si at jeg banket inn gappen fra 0.7 til 0.5 på samtlige plugger.. Bortsett fra det kan jeg ikke skjønner hvorfor bilen fin fjusker. Med mindre du har jusert den inn. Hvor lander holder du til? Holder til i møre og romsdal jeg. a-dekk kjører med NGK7EIX han og har ikke hatt problemer så jeg bestilte de jeg. må vel ha kaldere plugger ved montering av turbo? slik jeg har forstått d ialefall
2fast4u Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 prøvd med bredbåndslambda? prøvde med bredbåndslambda da jeg akkurat var ferdig å montere kittet. virket greit da. fikk ikke nokk bensin over 5500omd men har ikke dratt den lengre heller. virker som den kutter i det området på a/f måleren. men dette er ikke problemet nå da. nå rykker og napper det over 3500omd
2fast4u Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Jeg brukte NGK 6 i varme verdi. Husker ikke navnet på de men det fungerte uten fjusking ihvertfall. fusket den med noen andre plugger da?
Azeton Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Prøvde ingen andre plugger enn de. Skiftet de samtidig som jeg monterte på datasprut. Er du sikker på at du ikke har skadet motoren på noe måte ved å dra den litt for langt på turtall uten at den har vært riktig justert? Du må nesten bare låne deg bredbåndslambda igjen og sjekke. Det kan også være LMM?
2fast4u Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Prøvde ingen andre plugger enn de. Skiftet de samtidig som jeg monterte på datasprut.Er du sikker på at du ikke har skadet motoren på noe måte ved å dra den litt for langt på turtall uten at den har vært riktig justert? Du må nesten bare låne deg bredbåndslambda igjen og sjekke. Det kan også være LMM? skal vente til jeg får de NGK pluggene å se hvordan den oppfører seg da. tror den har fått rigelig med bensin før. ganske så svart sot i endestussen ialefall. + at det srår på mye på metreet
MotorViagra Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Den kan også fuske ved for mye bensin
2fast4u Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Den kan også fuske ved for mye bensin jepp vet det. men har prøvd å justere ned på tillegsspruten også. har ikke merket noe tidligere når de siste justeringene opp til 6000omd stod på max. hjelper det å justere ned bensintrykket da? står på 4bar nå. om jeg justerer ned til 3,7 får den mindre da? eller får den det samme siden det går på trykk/vacum? Har prøvd dette også men ingen forskjell. Har hatt litt lekkasje på stykkslange ut av turbo men tror ikke det er det.(Lite) får ny i morgen. +at det kom ut luft ut av lokket av LMM. satt på slangeklemme rundt for å trykke ned dekkslet der. (står på innsugsiden LMM) bare blitt glad å bli kvitt dette problemet. ;/
MotorViagra Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Er nesten umulig å si hva dette kan være. Men står hjerne til hjelp vis du kommer ned eller opp fra hvor du holder til Skal få den til å gå bra til hjemoverveien
2fast4u Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Er nesten umulig å si hva dette kan være. Men står hjerne til hjelp vis du kommer ned eller opp fra hvor du holder til Skal få den til å gå bra til hjemoverveien takker for det:) men bor ved kristiansund jeg, så blir et stykke å kjøre. ergelige treier dette
2fast4u Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 Prøvde ingen andre plugger enn de. Skiftet de samtidig som jeg monterte på datasprut.Er du sikker på at du ikke har skadet motoren på noe måte ved å dra den litt for langt på turtall uten at den har vært riktig justert? Du må nesten bare låne deg bredbåndslambda igjen og sjekke. Det kan også være LMM? skal vente til jeg får de NGK pluggene å se hvordan den oppfører seg da. tror den har fått rigelig med bensin før. ganske så svart sot i endestussen ialefall. + at det srår på mye på metreet Det er slik at om du går opp i tallverdi på pluggene så blir de kaldere ja? 7 er kaldere enn 6 ja? slik at jeg ikke har missforstått nå. holder på å bestille plugger fra NGK.com nå. De jeg hadde var det foresten 0,4mm gap på.
Frode_E30 Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 På min m2b25 turbo kjører jeg nå ngk bp7es. Til turbobruk er det nok kun ngk som gjelder. Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og det viste seg å være pluggene, så jeg kjøpte nye og da kunne jeg kjøre 0,6bar før gnisten blåstes ut. Banket så ned gapet på plugene fra 0,7mm til 0,55mm og da kunne jeg kjøre 0,7bar før gnisten ble blåst ut. Har prøvd å bytte coil flere ganger men klarer aldri mer enn 0,7 bar. Løsningen på mitt problem: Kjøpte msd tenningsforsterker og msd coil etter anbefaling fra norman ved trimchip.com og nå kan jeg endelig lade mer trykk.
2fast4u Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 På min m2b25 turbo kjører jeg nå ngk bp7es. Til turbobruk er det nok kun ngk som gjelder. Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og det viste seg å være pluggene, så jeg kjøpte nye og da kunne jeg kjøre 0,6bar før gnisten blåstes ut. Banket så ned gapet på plugene fra 0,7mm til 0,55mm og da kunne jeg kjøre 0,7bar før gnisten ble blåst ut. Har prøvd å bytte coil flere ganger men klarer aldri mer enn 0,7 bar. Løsningen på mitt problem: Kjøpte msd tenningsforsterker og msd coil etter anbefaling fra norman ved trimchip.com og nå kan jeg endelig lade mer trykk. Takker for svar frode! jeg kjører 0,6 jeg . jeg å tror gnisten blåses ut. du har E30? hvor skaffer man slik da tenningsforsterker da? pris?
Azeton Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 0.6bar og en gap på 0.4 burde da være ganske kurrant? Burde ikke blåses ut med det første da? Skjønner ikke hvordan jeg kunne kjøre helt opp i 0.8 i trykk uten at gnisten ble blåst ut da.
Frode_E30 Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 På min m2b25 turbo kjører jeg nå ngk bp7es. Til turbobruk er det nok kun ngk som gjelder. Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og det viste seg å være pluggene, så jeg kjøpte nye og da kunne jeg kjøre 0,6bar før gnisten blåstes ut. Banket så ned gapet på plugene fra 0,7mm til 0,55mm og da kunne jeg kjøre 0,7bar før gnisten ble blåst ut. Har prøvd å bytte coil flere ganger men klarer aldri mer enn 0,7 bar. Løsningen på mitt problem: Kjøpte msd tenningsforsterker og msd coil etter anbefaling fra norman ved trimchip.com og nå kan jeg endelig lade mer trykk. Takker for svar frode! jeg kjører 0,6 jeg . jeg å tror gnisten blåses ut. du har E30? hvor skaffer man slik da tenningsforsterker da? pris? Har e30 ja.. Tenningsforsterker og coil får du kjøpt blandt annet hos Polly motorsport.
Frode_E30 Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 0.6bar og en gap på 0.4 burde da være ganske kurrant? Burde ikke blåses ut med det første da? Skjønner ikke hvordan jeg kunne kjøre helt opp i 0.8 i trykk uten at gnisten ble blåst ut da. Egentlig skal det gå ganske greit, men som dere sikkert vet vil det alltid være forskjell fra motor til motor.. Vet mange som har kjørt 1bar på standard tenning på m20, noe jeg ikke hadde sjangs til, og måtte kjøpe oppgraderte tenningsdeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå