Ballder Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Varmeverdien på ngk er kaldere jo lavere tall. 6 blir da kaldere enn 7. Noen andre merker kjører motsatt på tallverdien.
Frode_E30 Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 hvor selges NGK plugger? Overalt, mekonomen, hella, autoparts+++
Terje325i Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 hvor selges NGK plugger? Overalt, mekonomen, hella, autoparts+++ Ok pris da?
2fast4u Skrevet September 12, 2007 Forfatter Skrevet September 12, 2007 Jeg brukte NGK 6 i varme verdi. Husker ikke navnet på de men det fungerte uten fjusking ihvertfall. har du nummret på de pluggene du brukte? NGK 6??? haster dette!. siden jeg har forstått det slik at jeg kjører med varme plugger
2fast4u Skrevet September 12, 2007 Forfatter Skrevet September 12, 2007 0.6bar og en gap på 0.4 burde da være ganske kurrant? Burde ikke blåses ut med det første da? Skjønner ikke hvordan jeg kunne kjøre helt opp i 0.8 i trykk uten at gnisten ble blåst ut da. målte gapet på en ny plugg jeg hadde liggende. viser seg at gapet er på 0,75mm på esken står det at det er 0,4 i gap. får banke den ned til o,55mm å prøve da. kanskje dette er problemet?
Ballder Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 BP6ES var pluggene min motor trivdes med. Jeg kjørte ca 0.35-40 i gap på dem, og det funket som sagt helt perfekt. Nå skal det sies at min var dekomprimert og ringet og det var derfor den tålte trykk på godt over kiloen, men hadde kun datasprut og ingen tenningsforskyver. Fikk da tenningsbank på rundt kiloen ved hard kjøring. Sånt vil du bare unngå!! Retter opp i en feil jeg postet her tidligere også. NGK har kaldere plugger på høyere tall, og ikke som jeg hevdet ved lavere tall. Lett og gå surr. Men prøv BP6ES, da jeg vet flere har brukt dem uten problemer.. Eller rettere sagt blitt kvitt problemer med dem.
2fast4u Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 BP6ES var pluggene min motor trivdes med.Jeg kjørte ca 0.35-40 i gap på dem, og det funket som sagt helt perfekt. Nå skal det sies at min var dekomprimert og ringet og det var derfor den tålte trykk på godt over kiloen, men hadde kun datasprut og ingen tenningsforskyver. Fikk da tenningsbank på rundt kiloen ved hard kjøring. Sånt vil du bare unngå!! Retter opp i en feil jeg postet her tidligere også. NGK har kaldere plugger på høyere tall, og ikke som jeg hevdet ved lavere tall. Lett og gå surr. Men prøv BP6ES, da jeg vet flere har brukt dem uten problemer.. Eller rettere sagt blitt kvitt problemer med dem. Får plugger fra NGK.COM neste uke. så får prøve da. banka den de pluggene jeg hadde til 0,55mm hører en hylelyd på turbotrykk,noen som vet hva det er. sterk hylelyd. (ikke turboen) høres ut som det er noe høyspent fra coilene egentlig.
Rotty Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 hadde kun datasprut og ingen tenningsforskyver. Hm er ikke det hele poenget med datasprut da,styre både tenning og bensin? Har du datasprut trenger du ikke tenningsforskyver i tillegg, eller tar jeg helt feil nå?
Ballder Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 BP6ES var pluggene min motor trivdes med.Jeg kjørte ca 0.35-40 i gap på dem, og det funket som sagt helt perfekt. Nå skal det sies at min var dekomprimert og ringet og det var derfor den tålte trykk på godt over kiloen, men hadde kun datasprut og ingen tenningsforskyver. Fikk da tenningsbank på rundt kiloen ved hard kjøring. Sånt vil du bare unngå!! Retter opp i en feil jeg postet her tidligere også. NGK har kaldere plugger på høyere tall, og ikke som jeg hevdet ved lavere tall. Lett og gå surr. Men prøv BP6ES, da jeg vet flere har brukt dem uten problemer.. Eller rettere sagt blitt kvitt problemer med dem. Får plugger fra NGK.COM neste uke. så får prøve da. banka den de pluggene jeg hadde til 0,55mm hører en hylelyd på turbotrykk,noen som vet hva det er. sterk hylelyd. (ikke turboen) høres ut som det er noe høyspent fra coilene egentlig. Hjalp det noe og banke dem sammen da? Ikke at det bør gjøres, men fusker den når motoren er lite varm.. Ikke hyl den ut for og teste, men prøv bånn gass fra tomgang og oppover på for eks 3'dje for og se om den fusker slik den gjør når den er varm. Tipper den oppfører seg litt bedre da, men!!! Kun for en test eller to, og bare opp til turbotrykket makser! Typisk 2500-3500 ville jeg tro. Den ulingen kan jo være en lekkasje på trykksiden. Om det er det, så bør det ikke gasses vilt liksom, da turboen kan spinne opp til et sinnsykt turtall og i verste fall havarere. Grunnen er at det ved stor nok lekkasje gjør at det ikke bygges nok trykk grunnet lekk, og da vil ikke wastegate oppnå trykket og turbo mater på til det "uendelige". Eller kan det rett og slett være stereoturbo syndromet du har fått.?!
Ballder Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 hadde kun datasprut og ingen tenningsforskyver. Hm er ikke det hele poenget med datasprut da,styre både tenning og bensin? Har du datasprut trenger du ikke tenningsforskyver i tillegg, eller tar jeg helt feil nå? Hadde haltech 6. Husker ikke bokstav kombinasjonen på den jeg hadde, men den tar for seg kun innsprut. Men ja. Finnes mange modeller som tar for seg både sprut og tenning, så tanken din er god den.
2fast4u Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 BP6ES var pluggene min motor trivdes med.Jeg kjørte ca 0.35-40 i gap på dem, og det funket som sagt helt perfekt. Nå skal det sies at min var dekomprimert og ringet og det var derfor den tålte trykk på godt over kiloen, men hadde kun datasprut og ingen tenningsforskyver. Fikk da tenningsbank på rundt kiloen ved hard kjøring. Sånt vil du bare unngå!! Retter opp i en feil jeg postet her tidligere også. NGK har kaldere plugger på høyere tall, og ikke som jeg hevdet ved lavere tall. Lett og gå surr. Men prøv BP6ES, da jeg vet flere har brukt dem uten problemer.. Eller rettere sagt blitt kvitt problemer med dem. Får plugger fra NGK.COM neste uke. så får prøve da. banka den de pluggene jeg hadde til 0,55mm hører en hylelyd på turbotrykk,noen som vet hva det er. sterk hylelyd. (ikke turboen) høres ut som det er noe høyspent fra coilene egentlig. Hjalp det noe og banke dem sammen da? Ikke at det bør gjøres, men fusker den når motoren er lite varm.. Ikke hyl den ut for og teste, men prøv bånn gass fra tomgang og oppover på for eks 3'dje for og se om den fusker slik den gjør når den er varm. Tipper den oppfører seg litt bedre da, men!!! Kun for en test eller to, og bare opp til turbotrykket makser! Typisk 2500-3500 ville jeg tro. Den ulingen kan jo være en lekkasje på trykksiden. Om det er det, så bør det ikke gasses vilt liksom, da turboen kan spinne opp til et sinnsykt turtall og i verste fall havarere. Grunnen er at det ved stor nok lekkasje gjør at det ikke bygges nok trykk grunnet lekk, og da vil ikke wastegate oppnå trykket og turbo mater på til det "uendelige". Eller kan det rett og slett være stereoturbo syndromet du har fått.?! tror ikke den fusker nå. litt kanskje. tør ikke dra ut turtallet. dratt opptil 4000omd. lyden kommer fra 3500 og opp. å da på turbotrykk .setter jeg den i 5 å kjører normal fart på 2500omd å gir gass slik at den får turbotrykk så hører jeg det ikke. bare over 3500omd! trykktestet igår var ingen lekkasje.Har imm på innsugsiden. tok av luftfiltrert å satte på trykk.var ok det. hva mener du med stereolyd? at turboen er def? minner meg om en dårlig frekvens o.l ja.hehe..
2fast4u Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 Glømte å tilføye at slangen ut fra turbo falt av en dag og måtte kjøre 2km for å komme meg hjem. kjørte bare i 30kmt å lavt turtall da. kan da ikke ha noe med det å gjøre at det hyler?
2fast4u Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 Glømte å tilføye at slangen ut fra turbo falt av en dag og måtte kjøre 2km for å komme meg hjem. kjørte bare i 30kmt å lavt turtall da. kan da ikke ha noe med det å gjøre at det hyler? etter dette begynte den å hyle. men jeg kjøret ikke mere da. byttet turboslange samtidlig som jeg banket inn gapet på pluggene.så det er 50/50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå