Øystein E30 M3 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Hei! Jeg er veldig nermt med å reise og hente meg en E30 m-tech II i tyskland! Men det er første gang jeg importerer, så jeg er veldig usikker på ting og tang! Sikkert mye teite spm her for en som virkelig kan dette da men.. 1: Hvor skaffe tyske prøveskilt? 2: Er der forsikring inkl. i prøveskiltet? 3: kontrakt? finnes det standar salgskontakter på engelsk på nettet? 4: Må bilen kontroleres hos biltilsynet eller er det bare å vise: TUV,EU-godkjenning,forsikring og kvittering fra toll osv? Sikkert noe mer jeg lurer på også men jeg begynner med dette Takker for all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Hei! Jeg er veldig nermt med å reise og hente meg en E30 m-tech II i tyskland! Men det er første gang jeg importerer, så jeg er veldig usikker på ting og tang! Sikkert mye teite spm her for en som virkelig kan dette da men..1: Hvor skaffe tyske prøveskilt? 2: Er der forsikring inkl. i prøveskiltet? 3: kontrakt? finnes det standar salgskontakter på engelsk på nettet? 4: Må bilen kontroleres hos biltilsynet eller er det bare å vise: TUV,EU-godkjenning,forsikring og kvittering fra toll osv? Sikkert noe mer jeg lurer på også men jeg begynner med dette Takker for all hjelp jeg kan få! 1: Prøveskilt fåes på det tyske biltilsynet. 2: Antar at det er ansvarsforsikring inkludert i skiltene som i Norge,men dette kan du spørre om der du får de(biltilsynet). 3: Det gjør det sikkert,ellers kan du bare ta en norsk en og oversette til engels,i tillegg kan en tilføye punkt for dette spesielle formålet(import fra utland) viss nødvendig. 4: Bilen må kontrolleres hos biltilsynet viss du skal ha TOLLSKILT,ikkje PRØVESKILT. Det skal sjekkes om den er i forskriftsmessig stand viss du skal ha tollskilt,prøveskilt får en usett. For å få norske skilt på bilen må en vel innom biltilsynet med de nødvendige papirer fra tollvesenet(betalte avgifter osv osv..). De skal vel også gå igjennom bilen for å sjekke at den er i forskriftsmessig stand,men dette er eg ikkje sikker på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Nei, man må ikke vise og godkjenne bilen for å få tollskilt. Men den må ha en gyldig tüv godkjenning, ala våre egen eu-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 5, 2007 Forfatter Share Skrevet September 5, 2007 Tror ikke jeg bryr meg med disse tollskiltene viss ikke det er nødvendig! Tyske prøveskilt virker noe lettere ja.. Nå er fly-billettene bestillt så det er ingen vei tilbake Eller.. Jeg har retur billett også da så jeg kjøper jo ikke får en hver pris. Reiser ned imorgenkveld! Har med kjøpskontrakt,norske prøveskilt, penger. Så holder jeg på å undersøke om han kan skaffe meg tyske prøveskilt. Satser på det går greit..mangler bare en gps med kart over tyskland så er jeg klar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Tror ikke jeg bryr meg med disse tollskiltene viss ikke det er nødvendig! Tyske prøveskilt virker noe lettere ja.. Nå er fly-billettene bestillt så det er ingen vei tilbake Eller.. Jeg har retur billett også da så jeg kjøper jo ikke får en hver pris.Reiser ned imorgenkveld! Har med kjøpskontrakt,norske prøveskilt, penger. Så holder jeg på å undersøke om han kan skaffe meg tyske prøveskilt. Satser på det går greit..mangler bare en gps med kart over tyskland så er jeg klar Trenger ikke kart. Bare peil deg inn på A1 eller A7 så kommer du hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Hvis du ikke vet. Norske prøvskilt kan du ikke kjøre med i tyskland, men funker sverige og danmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå