Gå til innhold

e30 m/m50b25 - går dårlig?

Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e30 med en m50b25 motor i, men jeg syns den drar dårlig i forhold til hva den m20b25 motoren jeg hadde i min forrige e30 gjorde.

Motoren har en orginal e36 2.5 girkasse og en 3.25 diff fra e30.

Motoren drar dårlig og jeg syns den fjusker litt. Har prøvd å få kontakt med diagnose utstyret mitt men finner ikke "modul" står det. Så jeg får ikke sjekka eller slettet evt feil på motoren. Har også kobla av lmm og bilen går helt likt med den utkobla som med den innkobla.

Hva er feil? Trenger sårt tips og god hjelp her da dette plager med noe grusomt!

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen..hadde håpet at den ikke var problemet.

motoren drar litt rart, virker som om tenning er feil da den skyter litt av og til. har bytta plugger og det ble endel bedre men ikke helt bra. motoren drar dårlig til å skulle ha 192hk.

hvordan kan jeg få kjørt diagnose utstyret på motoren når den står i e30'n? ligger det ekstra elektronikk i e36'n som lar meg kjøre diagnose på M50 motoren, eller ligger det som trengs for diagnose i selve motor kontakten/hjernen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å koble meg opp til det diagnose stikket men får frem at den ikke finner modulen når den søker. :(

søstra mi har en slik motor, men vet ikke om lmm er lik så må nesten sjekke dette og høre om jeg får prøve den.

leste på et amerikansk forum at det kunne være coilene mine som gjorde at jeg ikke fikk full motor ytelse. det var noe med at de ikke gav rett spenning ved høy rpm.

skal på bmw treff til helga så skulle ha hatt dette i boks, blir ikke noe gøy å kjøre autoslalom med lite guff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kom etter jeg hadde kjørt en stund etter den ble henta. har sett på coilene og de gummi "hettene" som er på hver coil er morkan på 4-5 av coilene + at en coil ikke er lik de andre som er der. kan det være at det er overslag pga de ødelagte gummi hettene? di har revna helt nederst og så si opp til den "tappen" som tar i hodet på pluggen.

blir mye jobb med feilsøking framover virker det som..dette problemet i tillegg til at jeg skal ha inn komplett delskinn sports interiør fra e36.

må prøve noe som ble skrevet på bimmerforums.com , skulle ta av batteri polene en stund slik at evt feilkoder ble slettet for så å starte bilen og la den gå på tomgang til den ble varm for så å stoppe den igjen. så skulle den prøves å se om den ble bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...