Mortyboy Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 Hvis motoren med vanos er samma årsmodell ca så letter det mye.prøv ALDRI å bygge om til en nyere motor fra E39.Husk du skal jo skifte motorstyring og ledningsnett.Du bør passe på at det ikke er startsperre i den du har kjøpt.
Bimmerlars Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 Kan jeg skaffe en nyere vanosmotor til min E36 også, så passer det rett i? Om det er en 2 liter eller 2,5 liter spiller ingen rolle? Vet girkassene er forskjellige og det der da, men tenkte på om alle elektriske koblinger går rett i osv.
kvalaracing Skrevet September 5, 2007 Forfatter Skrevet September 5, 2007 Hvis motoren med vanos er samma årsmodell ca så letter det mye.prøv ALDRI å bygge om til en nyere motor fra E39.Husk du skal jo skifte motorstyring og ledningsnett.Du bør passe på at det ikke er startsperre i den du har kjøpt. Hvorfor ikke fra e39? Har nemlig en m52b20 fra e39
Mortyboy Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 Glem det.Styreenheter som sitter i E39 snakker ikke samme språk som E34.Problemet er at all komunikasjon må igjennom instrumentet til en E39 som er kontrollenheten.Da kan du selv tenke deg problemet med startsperre og andre signaler som blir sendt digitalt som ikke virker.Det ser likt ut men jeg kan love deg at det er det ikke.Har bygd om to ganger.
kvalaracing Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 Glem det.Styreenheter som sitter i E39 snakker ikke samme språk som E34.Problemet er at all komunikasjon må igjennom instrumentet til en E39 som er kontrollenheten.Da kan du selv tenke deg problemet med startsperre og andre signaler som blir sendt digitalt som ikke virker.Det ser likt ut men jeg kan love deg at det er det ikke.Har bygd om to ganger. Går det an og bruke ledningsnettet fra e34 på denne motoren?
Mortyboy Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Det går an å flytte over alt fra den gamle over på den nye,men du får ikke vanos til å virke for du har ingen styreenhet for den.Til å med veisensorene er forskjellige.Hall og induktiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå