Gjest Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Hei Hvis jeg kjører "litt hardt/fort" i svinger eller over en hump/ujevnhet i veien med min '96 E39 (2-liter), begynner ESP og ABS-lyset å lyse i instrumentpanelet...Kan det være en føler som er løs? Det er ikke falsk alarm, fant jeg ut her en dag... Bremste hardt for å sjekke om ABS'en funka, men der seilte vi avgårde på stive hjul, gitt!? Lysa forsvinner mellom hver gang jeg har slått av tenninga, og hvis jeg kjører veldig fint, holder det seg stort sett av, med mindre det dukker opp en ujevnhet i veien... Har jeg rett i mine antakelser om at det "bare" er løs(e) føler(e), eller bør jeg kjøre til nærmeste verksted med en gang? Litt skummelt med tanke på den sviktende ABS-en...
BlueM Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Opplevde det samme på min E39 da en dame i en svær Ford Fiesta trengte 2/3 av veien. Høyre hjulsett fikk seg en tur ned i noen temmelig heftige hull på utsiden av asfalten og vips så kom ABS- og ESP-lampene på. På min kunne det også ta litt tid før lampene tente igjen etter at jeg hadde startet bilen, men jeg kunne oppleve av ESP'en slo inn selv ved pen kjøring på tørr asfalt (frem til lampene tente igjen). På min bil hadde dette drept sensoren, så den måtte byttes, men den var ikke løs. Det kunne iallefall mekanikeren sverge på som hadde brukt laaaaang tid på å få den løs. Ny sensor og problem løst. Er ikke spesielt dyrt heller så vidt jeg husker. Like dumt å få fikset det med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå