wirrumsen Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Hei, jeg lurer på om noen har formeninger angående girkasseras og symptomer? Hva er typiske kjennetegn på at kassa nærmer seg ras? Hvordan merker man at det ikke er mer håp?
Jonner'n Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 hos meg, gikk reversen plutselig fyken. helt uten forvarsel.. ellers funker alle framover gir normalt hos meg.
wirrumsen Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 Min har heldigvis ikke det symptomet med reversen. Den fungerer utmerket. Men jeg har en kamerat som opplevde det samme. Var ikke alltid kassa ville over i revers, eller at den hoppet ut av revers. Noen uker senere var alt håp ute. Hos meg mistenker jeg at det kan gå mot ras. Kassa fungerer fint stort sett over hele registeret, men i overdrive lugger den på turtall under 2500 når jeg gir gass. Løser dette ved å sjalte over i sport-modus og dermed unngå overdrive. Har verkstedavtale om to uker for å skifte olje på automatkassa. Håper det kan bidra til at den sjalter litt mykere på høyere turtall. Det er for øvrig snakk om E39. Noen flere som har symptomer på ras? Og eventuelt noen dom for bilen min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå