320it Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Lurer litt på dette. Hvis man monterer turbo på en bmw 316 e36, kan man jo få det godkjent med 320-325 understell, bremser osv Men om monterer turbo/kompressor på en m3, hva skal da til for å få den godkjent? Tenker på at det ikke er så mye deler som passer bolt-on som er grommere enn m3'en...
LarsFromasj Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Jeg vil tro at så lenge du ikke overskrider effekten som en 320 / 325 har, så vil du få den godkjent med understell fra disse bilene. Om du skal gjøre det samme med en M3 vil vel gjerne BT ha papirer fra BMW som går god for at bilen er god for angitt effekt.
320it Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 hmm. er ikke understell osv. fra m3 bare godkjent for den oppgitte effekten på bilen?
morten1337 Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 min bil er ombygd fra 320 til 325. det som måtte til var å sende inn bilen til et BMW merkeverksted, så de kunne gidkjenne at delene på bilen tåler påkjenningen fra en sterkere motor. så må du inn på en time hos BT. BT ser ikke spesielt på bilen, for de har ikke stor peiling på delene til alle de forskjellige delene, så de ser bare på dokumentasjonen fra merkverkstedet og skriver nytt vognkort med endringene på. alt dette kosta meg 2000kr =)
320it Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 men hva gjør man hvis man skal godkjenne m3 med turbo? Det er jo greit med 320 osv, da du tar understell fra 325/m3 for å få den godkjent. men m3'en blir jo litt verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå