jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Hvis jeg skifter til kjedehjul på veiva i m40, kan jeg da bytte til m42-topp? Eller er det mye lettere å bytte hele motoren? Kjeden skal vel gå i oljebad?? Noen som vet?
Rogern Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 dette tror jeg blir en stor jobb. kan hende du må bytte stempel også.. ville gått for ny motor. får vell en bra is motor till 5000kr
jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 Sjekket litt på Online ETK, og fant dette: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=20 Selve blokken ser helt lik ut! Er det bare å hive over toppen og bytte drev på veiva?
jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 Hva er forskjellen på blokkene da? Er det bare et ekstra deksel utenpå som dekker registerkjedet?
jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 KS på is og Mahle på i. Hva er forskjellen? MÅ jeg bytte? Eller kan stemplene gå om hverandre? Ser at det e rnoen kroner prisforskjell mellom dem.. Skal jo kjøpe hel motor uansett, men den M40-motoren jeg har bruker ikke olje i det hele tatt, og er veldig tett og fin, så jeg kunne tenke meg å beholde blokka liksom..
Rogern Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 på mange (4 ventil pr syl) motorer har 4 spor frest ut i toppen på stempelet så ventilene ikke butter. prøv å finn bilder å sammenlign
MadsE30 Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Dette blir nok mye arbeid! Du må ha indre registerdeksel som skal være mot blokka, de ytre registerdekslene, kjede, kammer, muligens bunnpanne og veiv. Du bør nok også ha stempler og råder fra M42. Ledningsnett og hjerne fra M42. Det blir nok vanskeligere og dyrere enn å bare skaffe en brukt M42. Nå er det sikkert en drøss ting jeg har glemt å ta med også Kort sagt er M42 og M40 svært forskjellig. De deler stortsett samme blokk.
jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 okei, da er det nok best å skifte hele skiten ja:) Det er vel likevel endel deler som kan brukes fra m40 (delemotor) sikkert.
turbo_fever Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 bunnen på motorene er lik, veiv og råder er lik, eller veiv er smidd på m42. Som sagt tidligere så er det forskjellig produsennt på stempler og kompen er veldig foskjellig. M40 har 8,8 og m42 har vel rundt 10,0 Og så er det hvordan stempler er på top da. Men er sikkert ennklere å bytte hel motor. Kult om noen sate over topp bare for og gjøre det. Ikke offte det er gjordt..
jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 skal se det an når jeg får henta motoren. Hvis den ser herpa ut vil jeg jo heller ha min gode gamle m40blokk som jeg vet funker og ikke bruker olje:) Men hva er svakheten i en støpt veiv? Kan den knekke pga den høye kompen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå