Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette tror jeg blir en stor jobb. kan hende du må bytte stempel også.. ville gått for ny motor. får vell en bra is motor till 5000kr

Skrevet

KS på is og Mahle på i. Hva er forskjellen? MÅ jeg bytte? Eller kan stemplene gå om hverandre? Ser at det e rnoen kroner prisforskjell mellom dem.. Skal jo kjøpe hel motor uansett, men den M40-motoren jeg har bruker ikke olje i det hele tatt, og er veldig tett og fin, så jeg kunne tenke meg å beholde blokka liksom..

Skrevet

på mange (4 ventil pr syl) motorer har 4 spor frest ut i toppen på stempelet så ventilene ikke butter. prøv å finn bilder å sammenlign

Skrevet

Dette blir nok mye arbeid!

Du må ha indre registerdeksel som skal være mot blokka, de ytre registerdekslene, kjede, kammer, muligens bunnpanne og veiv.

Du bør nok også ha stempler og råder fra M42.

Ledningsnett og hjerne fra M42.

Det blir nok vanskeligere og dyrere enn å bare skaffe en brukt M42.

Nå er det sikkert en drøss ting jeg har glemt å ta med også :P

Kort sagt er M42 og M40 svært forskjellig. De deler stortsett samme blokk.

Skrevet

bunnen på motorene er lik, veiv og råder er lik, eller veiv er smidd på m42.

Som sagt tidligere så er det forskjellig produsennt på stempler og kompen er veldig foskjellig.

M40 har 8,8 og m42 har vel rundt 10,0

Og så er det hvordan stempler er på top da. Men er sikkert ennklere å bytte hel motor. Kult om noen sate over topp bare for og gjøre det. Ikke offte det er gjordt..

Skrevet

skal se det an når jeg får henta motoren. Hvis den ser herpa ut vil jeg jo heller ha min gode gamle m40blokk som jeg vet funker og ikke bruker olje:) Men hva er svakheten i en støpt veiv? Kan den knekke pga den høye kompen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...