sn|per Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Tipper du får bot for å ha kjørt uten førerbevis og avgitt falske personalia. Kanskje 6 mnd utsettelse på lappen.. (men dette tror jeg gjelder fra dags dato, så det vil nok ikke ha betydning for bil lappen) Hvis han får 6 mnd utsettelse på bil-lappen så gjelder jo så klart de mnd fra den dagen han kan ta lappen (dvs når han fyller 18) Dette sier seg vel selv?
SteffenM2 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 Tipper du får bot for å ha kjørt uten førerbevis og avgitt falske personalia. Kanskje 6 mnd utsettelse på lappen.. (men dette tror jeg gjelder fra dags dato, så det vil nok ikke ha betydning for bil lappen) Hvis han får 6 mnd utsettelse på bil-lappen så gjelder jo så klart de mnd fra den dagen han kan ta lappen (dvs når han fyller 18) Dette sier seg vel selv? Så jeg får 6 månder på bil lappen? ikke moped? har ikke kjørt bil altså, kun moped!
e30323im Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Hei! Jeg var borti noe av det samme en gang,bare at jeg ble stoppa med moto cross sykkel!uregistrert sykkel som 15 åring og full pakke Ihvertfall endte det med bot på 3000 kr og 6 mnd sperrefrist på traktor/moped/lett sykkel,regnet fra 16 års dagen. Men dette er jo 6 år siden,så bota blir nok dessverre en del høyere....men regner med sperrefristen blir det samme...Vet godt hvor surt dette er jeg og ja!!
Glenno Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Sjekk heller fakta enn tro sånn og sånn du SteffenM2. Blir bare mange dumme tanker ihode sikkert. Som sagt sjekk lovdata.no vegtrafikkloven, politiet.no bøter om du ikke heller venter å ser an.
SteffenM2 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 Så lenge jeg ikke får utsettelse på bil lappen, det vil jeg ikke skal skje.. Skal prøve å få sammfuns tjenste i stede for bot.. Noe lettere å gjøre opp for meg selv, enn å måtte la foreldra mine legge ut.. det suger..
sn|per Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Det er i hvertfall slik at når man får utsettelse så gjelder det fra den datoen man kunne tatt førerkort uansett om det er på moped eller bil. Men om det er på bil eller moped du får utsettelse, er jeg ikke helt sikker på
SteffenM2 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 Det er i hvertfall slik at når man får utsettelse så gjelder det fra den datoen man kunne tatt førerkort uansett om det er på moped eller bil.Men om det er på bil eller moped du får utsettelse, er jeg ikke helt sikker på Ok. Samma når jeg får utsettelse, så lenge jeg ikke får noe som hindrer meg i bil lappen.
Deep Dish Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Tipper du får bot for å ha kjørt uten førerbevis og avgitt falske personalia. Kanskje 6 mnd utsettelse på lappen.. (men dette tror jeg gjelder fra dags dato, så det vil nok ikke ha betydning for bil lappen) Hvis han får 6 mnd utsettelse på bil-lappen så gjelder jo så klart de mnd fra den dagen han kan ta lappen (dvs når han fyller 18) Dette sier seg vel selv? Nja... Vet bare at for mange år siden (13-14år) ble en kompis av meg stoppet for fyllekjøring på moped, da var han 16 1/2 år, han fikk to års utsettelse, og han kunne ta bil lappen/begynne oppkjøring når han var 18 1/2år. Men det kan jo godt hende at ting har forandret seg, nye lover og regler.....
Towwy Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 For 5år siden ble jeg tatt for kjøring uten førerkort for bil, i en alder av 17. Det ble 6mnd utsettelse og 2 laken i bot... Hadde traktor lappen, den tok de også i 6mnd før jeg fikk den tilbake.
Gjest Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 En kompis som var 16 kjørte moped uten lapp.. fikk 3500 i bot, og 6 mnd sperrefrist for å ta lappen. Husker ikke om det gjaldt fra dag 1. eller fra etter fylte 18 år..
2mMy Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 hehe, søstra mi blei stoppet på moped engang! uten lappen og med en bakpå og uten hjelm var a vel og! hu fikk ikke noe sperrefrist mener jeg! mulig hu fikk en liten bot eller noe, fikk hvertfall en lapp som hu har ramma inn å hengte på veggen men siden du er under 16 år enda, så er det naturlig å tro du kanskje før en sperre på å ta mopedlappen!
marararius Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Ja, er jævli om de tar å gir folk utsettelse på BIL lappen, for å kjøre ulovlig med MOPED! Burde heller få 6 mnd. utsettelse på moped lappen da.. Ikke noe vits i å blande inn bil lappen. Har jo ikke noe med bil å gjøre dette her.. Men, det landet vi bor i så kan vel litt av hvert skje..
336mik Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 De blander ikke inn billappen når han er så ung,det er kun ved fyllekjøring. Mener bestemt at det er 6mnd utsettelse,for kjøring uten lappen.Dette gjelder da fra du fyller 16.Vil nok ikke ha noen betydning for billappen.
NastyasS Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 æ jor nesten det samme, bare att æ kjørte moped uten lappen me ei kjerring bakpå..fikk 6 måneders utsettelse på moped lappen og 1000 kr i bot, det e viktig att du legger deg helt flat for politiet og sir du hr lært å masse sånn bullshit i avhøre så går d nok bra..
-Anders- Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 har du ikke fylt 16 enda, får du kun utsettelse på mopedlappen, ikke bil, i ditt tilfelle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå