Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at du for en slik foreseelse kan få maks 2 år sperrefrist: før fra dagen forbytelsen ble tatt :lol: , nå fra den dag du fyller 16 år. Dvs at du kan ta billappen når du blir 18 uansett :wink:

(En bekjent av meg ble ferska av politiet på ulovlig moped som 12-åring, fikk da 2 års sperrefrist) Dette vil si at når han var blitt 16 var det gått 4 år, og no prob :lol: Men det var i de gamle tider...:/

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mulig jeg er litt gammel, men ærlig talt.

Du har gjort noe dumt/ulovlig, politiet har kun gjort jobben sin. Så konklusjonen må jo bli TA STRAFFEN SOM EN MANN og bli ferdig med saken.

Uansett om du får sperrefrist, bot eller begge deler.

:headbang:

Skrevet

Du har gjort noe dumt/ulovlig, politiet har kun gjort jobben sin. Så konklusjonen må jo bli TA STRAFFEN SOM EN MANN og bli ferdig med saken.

Om du leser begynnelse av tråden så vil du se at det er akurat det han gjør. At han lurer litt på hva som skjeer ville vel de fleste vært nyserrig på. Enig?

Skrevet

Ja, er enig der. Måtte bare høre hvilken lapp det gikk utover..

Skrevet

Husker i min ungdom som moped banditt :wink: ( 4 år er lenge

siden ha ha )

da kjørte vi til fest på moped, gjerne 3-4 stk på en Panther, dritings , uten hjelm, mopedn var trimma, dårlige bremser, manglet potte, lys,og kjørte utenom allferdsvei,og alt for fort gjerne.. hmm var det noe mer..

noen som kan gjette seg til hva en evt bot ville ha kommet seg på?

(ble aldri tatt)

Skrevet

Du hadde fått 2år pga kjøring i ruset tilstand.. og sikkert en bot på rundt 10lapper.

Steffen får kun 6mnd pga. at han ikke var beruset eller gjorde skade mens han var ute og kjørte. Men regner med at får bot på rundt 4000kr eller Fengsel. er vel gjerne et valg.

Skrevet

sorry men du kan takke deg selv.. du vet selv at du har gjort noe galt. det visste du også da du satt deg på mopeden ;) men tipper også en 4- 5 lapper i bot. får jo 4500 bare for å kjøre med trim. utsettelse på billappen er også noe du må regne med.

Skrevet

Da var saken avgjort! Jeg fikk et forelegg på 5 tusen kroner, og thats it! Ingen uttsettelse eller slikt, kun bot på 5 tusen kroner. Vedkommende som lånte meg sykkelen fikk 3tusen kroner.

"Fornøyd" med straffa, for å si det sånn.

Skrevet

Vel, tror ikke du skal være for sikker på at du ikke får utsettelse. (Correct me if I'm wrong...)

En kompis av med kjørte lett-mc uten lappen og ble stoppet. Han fikk først en bot. Husker ikke hvor stor den var, men det er uvesentlig. SÅ, etter en liten stund fikk han et brev nr. 2 i posten. DA fikk han beskjed om at han også fikk utsettelse.

Dette skjedde for 3-4 år siden. Er ikke sikker på om systemet har forrandret seg siden...

Skrevet

Må nesten smile litt av saken her. Tror dere virkelig at det holder å si til politiet at "jeg har glemt førerkortet hjemme".. hehe

Selv omdu hadde hatt det med dere, hadde sannsynligheten for at de sjekket BÅDE førerkortet og mopeden, vært høy :)

Dra på bakhjulet med moped ser forresten utrolig teit ut :)

Har ikke noen tro på at denne saken løses på andre måter enn et forelegg.

Skrevet
Må nesten smile litt av saken her. Tror dere virkelig at det holder å si til politiet at "jeg har glemt førerkortet hjemme".. hehe

Selv omdu hadde hatt det med dere, hadde sannsynligheten for at de sjekket BÅDE førerkortet og mopeden, vært høy :)

Dra på bakhjulet med moped ser forresten utrolig teit ut :)

Har ikke noen tro på at denne saken løses på andre måter enn et forelegg.

Vi prøvde, det funka ikke. Jeg trenger ikke høre dritt, spesielt ikke fra deg. Bakhjulet på moped ser tøft ut mener jeg. :)

Og vis du leser, så har jeg fått forelegg.

Skrevet

Jeg trenger ikke høre dritt, spesielt ikke fra deg. Bakhjulet på moped ser tøft ut mener jeg. :)

Så det er bare jeg som ikke får lov å si min mening? Da anbefaler jeg at du får denne tråden slettet liksågodt!

Evt hold deg på mopedportalen.

Skrevet

Uannsett er strafferammene på trafikk forseelser helt på jordet. Straffen står IKKE til forbrytelsen. Norge er vel nesten det eneste landet som praktiserer fengsel ved overtredelse. Dessuten er bot og utsettelse/inndragelse 2 straffer på 1 forbrytelse. Dette er helt sykt. Bare det og få bot på flere tusen for 5kmt for fort vitner jo om at dette er kun for og få penger i statskassa og har ingenting med straff for overtredelse og gjøre. Oxo har du strafferabatt som det snakkes om hvis du erkjenner på stedet, glem det. Den funker ikke. Kun for og gjøre jobben til purken letter, da slipper de og etterforske saken for du tilstod. Dette er en sak som justisdepartementet burde gjort noe med for lenge sia. En kompis av meg fikk bot, inndragelse av førerkort og fengsel. SYKT. Riktignok var dette fyllekjøring, men den varte 5meter så var det grøfta. Dette var på en privat vei, han skulle bare flytte på bilen. De sier førerkortet er en gode du har fått fra staten, gode??? Koster jo en formue og erverve, så skal det handles bil som er relativt dyrt. Denne må forsikres og avgifter skal betales. Gode meg i ræva... Husk, dette er statens desidert største melke ku.... Satt og titta på en brosyre anng bøtesatser, og så en ting. Hvis du bråker-urinerer el skaper uro, ikke føyer deg etter purkens formaninger i helga etter et vist klokkeslett er bota høyere med flere tusen?? Er det værre og gjøre dette i helga enn på værdagen???

Eller er det rett og slett fordi dette som regel skjer nettopp i denne tidsperioden så da er det mere penger for staten og hente?!? Nei, strafferammene/bøtesatsene er nok ikke ment som en prevantiv virkning lengre...

ACAB for life !!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...