Big_AL Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 jeg kjørte ganske fort i en 50 sone som blir til 70. så kom det en politibil i motsatt kjøreretning. den snudde og vinket meg inn. så spurte de om de kunne se på førerkortet og sånt, så tok han førerkortet. han sa at det er midlertidig beslagg lagt. de hadde ikke noe fartsmåling. så det jeg lurte på. kan jeg få tilbakke lappen selv om jeg ikke er utafor prøvetiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Hvor fort kjørte du? Er noe som sier meg at du har kjørt veldig fort siden han tok den fra deg. Samtykket du i beslaget? Det må du aldri gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 De kan vel ta den., og ha den inntill tre uker. Da må de levere den eller ta ut en tiltale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 når han kommer mot deg er det vanskelig å bedømme fart, tror ikke de har noen kjempesak på deg imot du kjørte veldig fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Ikke skriv under på noe og bare benekte, har de ikke måling er de bare på fisketur ring advokaten din nå så har du lappen i neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Det trikset brukte dem på meg også.. "kan jeg få se førerkortet ditt?" Så bare beholdt dem det.. Førerkortet er privat eiendom som vi alle har kjøpt og betalt. Neste gang blir det se-men-ikke-røre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Siden de ikke har noen ordentlig måling av deg kan de ikke ta deg på grunnlag av det. Likevel kan de faktisk lovlig ta den i fra deg. De har jo "lureloven", Vegtrafikkloven §3: "Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. " Mener de du har kjørt uforsvarlig kan de anklage deg for dette, og da det blir ord mot ord. Men uansett, hold på ditt og ikke innrøm noe hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Det å ALDRI godta et førerkortbeslag er bare tull! Om du sitter i deep shit og de har en knallsak imot deg så hjelper det lite. I mitt tilfelle, stoppet TO ganger på èn dag. Først 125 km/t i 70-sone ved en forbikjøring, tre timer senere 130 km/t i 80-sone ved en ny forbikjøring. Gjennomsnittsmåling den siste. Da hadde jeg kun et midlertidig førerbevis da jeg mistet lappen første gang. En noe spesiell sak som de sa selv, og hadde jeg nektet beslag skal du banne på at de hadde fått ræva i gir og laget en sak ut av det innen tre uker, og jeg hadde måttet i rettsak, satt advokat på saken, og tapt hele rettsaken da de har ALT mot meg! Til og med videobevis. Og jeg sitter igjen uten førerkort og med saksomkostningene... Men så lenge de har lite på deg, nekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 jeg kjørte ganske fort i en 50 sone som blir til 70. så kom det en politibil i motsatt kjøreretning. den snudde og vinket meg inn. så spurte de om de kunne se på førerkortet og sånt, så tok han førerkortet. han sa at det er midlertidig beslagg lagt. de hadde ikke noe fartsmåling. så det jeg lurte på. kan jeg få tilbakke lappen selv om jeg ikke er utafor prøvetiden? Det der hadde ikke jeg heller godtatt. Men vare han aleine i bilen? Eller var de to stk? Men det er som de sier her, viss du ikke samtykker i beslaget, dvs ikke skriver under, så må de lage sak i løpet av tre uker, ellers er det bare og hente lappen. Men viss du samtykket så kan du trekke den, men da pleier de som regel klare og lage sak. Men synes det der hørtes ølitt tynt. Er ikke lett og se forskjell på 70 og 50 km/t når en møter hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 kan jo ikke akkurat bruke "øyemål" som bevis. snakk med en advokat. og kjør forsiktig når du får igjen lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erl1d Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Kommer sikkert til å irritere en del her nå, men jeg må si jeg blir litt provosert når jeg leser enkelte innlegg av denne typen..Er helt enig i at politiet bør ha loven på sin side når de skal utøve sin makt, men blir litt lei av disse diskusjonene om hvordan man skal "lure" seg ut av situasjoner der man helt klart har opptrådt klanderverdig. Sier ikke at jeg aldri bryter fartsgrensene, men det er forskjell på å ligge litt over grensa på hovedveier og der hvor forholdene ligger til rett og "kjøre ganske fort i en 50 sone". slik kjøring fører ikke til at fartsgrensene i dette landet kommer til å økes akkurat. Ikke tenkt som et sånn formanende, mamma-innlegg dette, men synes bare folk må gå litt i seg selv og kanskje endre sitt kjøremønster når man blir tatt i fartskontroll for n'te gang i løpet av kort tid ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 men høyrefoten e så tung der den hvile på gasspedalen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big_AL Skrevet September 8, 2007 Forfatter Share Skrevet September 8, 2007 er det noen her som er flinke med jus. som kan meg noen råd.vis de lager sak???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 Ikke skriv under på noe og bare benekte, har de ikke måling er de bare på fisketur ring advokaten din nå så har du lappen i neste uke Enig der ass har vert borti det samme selv... ikke avgi forklaring og ikke skriv under på noe som helst... puch advokaten på de snut jævlene så har du lappen din innen 14 dager! DETTE ER ET JÆVLA BRA RÅD! for snuten gjør hva dem vil å det gjør ikke saken din noe bedere når du sammarbeider med dem.. det lover jeg deg- LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 VAR DET 2 SNUTER I BILEN FORESTEN??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå