Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ringt Øysand bildeler og skal inn i løpet av neste mnd og hente en m42b18-motor fra et vrak de har inne. Hvordan gjør jeg det? Har kassebil da, men trenger vel kran eller noe for å få den ut av vraket, samt inn i bilen/hengeren min..

Tar vel også litt tid å få den ut av vraket, løsne bolter ol.. Noen som har hentet motor på vrakplass som kan dele erfaringer??

Skrevet

Motorer på de fleste Bmw`er er lettest og demontere ved og "slippe" motoren ned.

Begynn ved og sette en palle under traversen.

Ta av alle ledninger, motorfester og mellomaksling helt foran ved girkassen.

Skru deretter løs støtdemperene helt øverst (i motor-rommet), skru løs styresnekka fra rattakselen.

Så skrur du ut boltene i traversen som ligger under motoren og får en av de som jobber på huggeren til og heise opp bilen.

Og voila, motoren med travers blir stående igjen på pallen.

Da er det bare og skru motoren av traversen.

Skrevet

Er du sikker på at du har forstått dem rett?

Vanligvis demonterer (også) ØBD motorene selv slik at de kan gi garanti osv.

Men skulle det være slik at du skal demontere selv kan jeg dra nedom og sjekke bilen osv.

Forsåvidt også hjelpe deg hvis du kan ta det utenom arbeidstid...

Skrevet

Viss det er et vrak så er vel vinkelsliper og en del kapp skiver det viktigeste verktøyet. Jeg hadde kapper bort alt som var i veien for en enkel demontering av motoren.

Skrevet

for det første så er dette en 4er det er snakk om, og da vet jo alle at den ikke veier stort! du løsner bare motorfestene servostyringen ledningsnettet og alt annet dill tall som henger på! så kan du rett å slett bare dra motoren rett ut! går helt fint! gjort det flere ganger! + når det er et vrak har det jo ikke noe å si om du skraper den opp

Skrevet

slepp den nedover som Roaldj sier, så klart den beste metoden å bruke på en hugger! (Forsovidt en vanvittig grei metode ellers og, om man har plass)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...