morten1337 Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Har begynt å få noen ulyder fra høyreside bak (tror det kommer fra høyre side). Vær gang jeg kjøre over en hump eller noe, så kommer det en klonke lyd og en knirke lyd fra bakenden. Lyden kommer også av og til når jeg f.eks driver å barkerer og svinger i en fart på 4-5 km/t. Prøvde å kjøre over en fartshomp med bare venstre siden, og da kom det ingen lyd. Så kjørte jeg over med høyre siden, og da var lyden der :/ Snakka med en som sa det kan være noe bolter som holder opp bakenden som lager lyden. Men da tror jeg ikke det hadde vært stilt når jeg kjørte venstre siden av bilen over en hump. Høres ut som noe er skikkelig løst eller gåen der bak. Noen tips til hva det gan være?
Sir Hofstad Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Høres ut som det kan være en foring som har fått det. Men kan være mange alternativer. Svinger du den på en bukk er det lettest å sjekke.
javewl Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Kameraten min hadde akkurat det samme på sin e36 coupe. Det var en foring som hadde takka for seg ja
morten1337 Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Har selv for lite peiling på bakenden, men det høres ut som demperen på høyre side bak er helt løs. Vist jeg kjører så bare venstre side treffer fartshompen, så er det ikke en liten lyd en gang.
javewl Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Jepp, akkurat det samme. Det er nok foringen altså
morten1337 Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 foring i demper eller noe annet? hvordan gå fram for å finne feilen?
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Skjekk at alle skruer sitter å gå løs med brekkjern under bilen Da finner du fort ut hva som er gåent
askretti Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Hadde samme selv, det sitter en festeplate/skive i toppen der demperen festes, denne måtte byttes hos meg.
tams Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 er mange foringer bak der da, både på demper, hjuloppheng og aksel. er nok bare å få den opp på bukk, eller krabbe under, og se/kjenne etter ting som ikke virker riktig.
Oxide Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Hadde samme problem for litt siden! Det hørtes veldig ut som om demperen, men det var en foring på bærebrua...
bimmergeir Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 hadde lignende porblem v eu-kontollen .. jeg og trudde det var demperen.. menne var den øvre gummiforingen v toppen av demperen der.. masse sånn konkelyder..
ragge Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 det er nok "storforinga" som har takka for seg! hadde samme problemet på e28 som jeg hadde etter jeg hadde vært pålangtur med bilhenger. Knirka godt da ja! Det er noe skit å bytte selv da den må presses inn. du greier det kanskje med en god garasje-jekk og skikkelige fester for å holde imot. Du kan sjekke dette om du tar i skjermen, og "gynger" litt skrått med bilen. Knirker det da, er det nok storforinga tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå