jensemann23 Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Hei. Hvordan funker det hvis man vil importere delebil fra tyskland? Jeg kunne tenke meg en E36 sedan til å plukke deler av. Må man tolle inn en slik? Kan man kappe ramma så de ikke kan settes på veien? Hva vil det koste meg med frakt og hele pakka å få en skadebil til Midt-norge?? 318/helst 320.. og hvordan går jeg frem for å bestille? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 det koster salgspris*1,25 ingen toll kun moms. hva det koster kommer jo an på transportøren, hør med f.eks www.autotransport.no vil tippe et sted mellom 5-10 tusen i transport så lenge bilen er kjørbar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 9, 2007 Forfatter Share Skrevet September 9, 2007 er den kjørbar henter jeg den muligens selv.. Var hvertfall billige priser i tyskland på E36 ol.. 1000 euro ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 det blir dyrt å frakte en ikke-kjørbar bil. det beste er å hente selv, da får man turen med på kjøpet. Husk at du må ha tysk prøveskilt(gul stripe) i tyskland og rødt i danmarksverige og norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Kjør den hjem selv. bruk tyske eksportskilt. De gjelder hele EU/EØS området. Har gjort dette selv noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Er det noen som vet om noen sider man kan se på f.eks kollisjonsskadde tyske biler? Vet andre har importert skadde tyske biler til bruk som delebil, kunne tenkt meg dette selv en gang over året muligens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 www.mobile.de www.ebay.de (auksjon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Fant mobile siden etter bittelitt leting Kongeside, men tysk-egenskaper anbefales jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Okei, nå har jeg kikket enda litt til Si du kjøper en delebil, da holder det med moms. Men si du kjøper en bil med planer for skilt - hvor mye koster det da, etter at du har betalt bilen? Noen som har ovesikt her? Tolling, f.g.reg osv...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Okei, nå har jeg kikket enda litt til Si du kjøper en delebil, da holder det med moms. Men si du kjøper en bil med planer for skilt - hvor mye koster det da, etter at du har betalt bilen? Noen som har ovesikt her? Tolling, f.g.reg osv...? www.toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ahhh 52000 i avgifter for en 92 mod 325 Skal få bil med nydelig stand og pen pris gitt for at dette skal lønne seg gitt... Er nok mer hensiktsmessig å importere et vrak eller lignende og bygge om selv her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ja staten vet å ta seg betalt i avgifter ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ville ha sendt søknad om ombygging før du setter igang med storstilt prosjekt og kjøper inn donorbil. Det gjorde ikkje eg,blir vel et helv... når eg skal prøve å få min godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Hehe..Takk for råd og will do Men med den økonomien som er her håper og ber jeg om at 4ern greier seg enda litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå