Gå til innhold

Forslag til anleggs pakke til en e34


 Share

Anbefalte innlegg

Er du så heldig å ha skiposeluke sånn som meg, så kan du bare kjøre bassen igjennom der. Det er null stress. Men du vil jo gjerne ha nok lyd i andre frekvensområder, og da er det greit med et skikkelig frontsett på en forsterker, og en grei spiller. Du skriver ingenting om pris, hva du legger vekt på i et anlegg osv, så det er litt vanskelig å hjelpe.

Anngående reservehjulsbrønnen: Du må nok støpe i glassfiber for å få det skikkelig tett, også må du klare å finne deg et element som kan spille bra i en så liten kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hull til en skipose, så det kan jeg jo bruke som du sier. hadde tenkt til og legge meg på ei pakke på ca 6000 kroner. men er litt nøye på at det ikke skal bli så mye utvidelse av de orginale gropene der det sitter høytalere nå. Noen mellomtone bak. ellers er jeg open for forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil du nok ikke få opptimal lyd, da du bare har plass til 5,25" foran og bak, men du vil nok merke god forskjell fra orginal høyttalerne. Ville gått for et greit frontsett, også noen billige coaxer bak, en liten forsterker til dette og da er du på ca 4k om du er heldig. Så har du en tusenlapp til en saga 2 kanaler eller liknende som du fint kan drive et 12" element til tusenlappen med.

Har selv brukt 15k nå på et relativt "billig" anlegg, men det er verdt å spytte i litt ekstra for å bli litt mer fornøyd. Focal, alpine, saga, dynabel er merker jeg har prøvd, og som jeg kan gå god for. Du får høre litt rundt på hva andre anbefaler.

Jeg har utvidet til 6,5" nede i sparkepanelet, og montert en diskant i orginalplasseringen på dashbordet, noen 5,25 coax baki, og en helt ok 2x12" subkasse med elementene og port pekende inn mot skiposeluka. Har e34 selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der skal være plass til 6,5 " fremme forran døra der, på siden , å discanter på dashen, men tror og det skal passe med 4,5 og discanter på dashen, å bass i ski pose luka, plenti med en t2 bass fra rf, power, dette e kjempe plassering, og viss du da har en spiller med noen mer muligheter enn opp å ner med lyd så skal dette funke,

denne type bil har blitt em mester før, så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få ein 4" oppe på dashen er berre å gløyma, for det blir mykje arbeid.

Eg monterte det gamle 3 vegs systemet mitt i bmw`n etter mykje tenking. (kor i h..... skulle eg plassere 4")

Vurderte å kjøpe nytt, men høgtalerene mine var dyre som nye! (Boston Acoustic Pro 6.43)

Der 5,25" er originalt, plasserte eg 6,5".

Diskant oppå dashen.

4" fekk ein eigen kasse på utsida (høgtaleren er retta direkte mot ansiktet til føreren)

Gjekk akkurat på førarsida. (har ikkje fotkvilar lenger, høgtaleren er der no.)

Kjøp deg eit 2 vegs komponentsett framme.

Helst 6,5", men da må du styre litt på med sparkepanelet.

So kan du ha ein 12" som kommer ut igjennom skiluka. (tett mellom basskassen og bagasjerom slik at all lyd går til kupeèn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...